السفیر در مقاله ای نوشت شورای امنیت سازمان ملل متحد باید جنایات اسرائیل اشغالگر و تروریست‌های داعش را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر لبنان در مقاله ای به قلم "کمیل حبیب" و "عصام اسماعیل" نوشت اقدامات غیر انسانی که ارتش اشغالگر اسرائیل و شبه نظامیان داعش در عراق مرتکب می شوند نباید بدون بازخواست عاملان ، تحریک کنندگان ، مشارکت کنندگان و دست اندرکاران این جنایات سپری شود. همه کسانی که حمایت مالی ، تبلیغاتی ، معنوی ، آموزشی و تسلیحاتی از این جنایات به عمل آوردند و یا به هر شکلی در این جنایات مشارکت داشتند، باید بازخواست شوند. جنبه بارز جنایات ارتش اشغالگر اسرائیل و داعش این است که غیر انسانی است و علیه کسانی انجام می‌شود که در نزاع مسلحانه مشارکت ندارند و غیر نظامی هستند. 

در ادامه این مقاله ضمن برشمردن شماری از جنایات ارتش اشغالگر اسرائیل و تروریست‌های داعش آمده است از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته می شود جنایات اسرائیل اشغالگر و شبه نظامیان داعش را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد و مسئولین ارتکاب این جنایات ، تحریک کنندگان ، تسهیل کنندگان و عاملان این جنایات را بازخواست کند . در گذشته چنین امری سابقه داشته است. نخست مسئله دارفور که در تاریخ 31/3/2005 و مساله لیبی در تاریخ بیست و ششم فوریه 2011 به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع شد.

شورای امنیت باید براساس دو اصل زیر به مسولیتش در ارجاع این جنایات به دادگاه توجه کند. نخست اینکه این جنایات صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.دوم جامعه بین المللی در حمایت از غیر نظامیان مسئولیت دارد و براساس همین اصل مسئله لیبی به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
شوای امنیت خود ابزار دست امریکا و صهیونیسم است و پشتوانه مخفی داعش
آخرین اخبار