مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به اینکه صنعت دخانیات ایران وارد تولید سیگار با فناوری نانو شده است گفت: مالاوی همواره یکی از تامین کنندگان اصلی توتون مورد نیاز ایران برای تولید سیگار بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران معصوم نجفیان امروز در دیدار با وزیر کشاورزی و آبیاری جمهوری مالاوی با بیان اینکه شرکت دخانیات بر اساس اسا‌سنامه خود وظیفه تولید، تامین ونیاز محصولات دخانی داخلی را بر عهده دارد اظهار داشت: تولیدات رسمی شرکت دخانیات ایران در سال 92 رقمی در حدود بیش از 19 میلیارد نخ بود که با تولیدات مشترک با کمپانی‌های خارجی به این رقم از تولید رسیدیم.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران افزود: درخواست‌های خارجی برای برند سیگار بهمن شرکت ما بسیار بالاست از این رو در اولین فرصت محموله بزرگ سیگار ایرانی وارد بازارهای جهانی خواهد شد که می‌توانیم درخصوص بازار مصرف کشور مالاوی و سیگارهای تولید شرکت دخانیات ایران گفتگو کنیم.
 
نجفیان با بیان اینکه کشور مالاوی همواره یکی از تامین کنندگان اصلی توتون مورد نیاز ایران برای تولید سیگار بوده است گفت: سالانه مقادیر زیادی توتون از مالاوی خریداری و وارد ایران می‌شود البته در داخل ایران با توجه به شرایط اقلیمی در برخی از استانهای شمالی  و غربی ما توتون کشت می‌شود ولی نیاز کارخانجات تولیدی ما را برآورده نمی‌سازد بنابراین مابقی نیاز داخل باید از خارج تامین شود.
 
وی افزود: شرکت دخانیات ایران 6000 هکتار اراضی تحت کشت توتون ( با تولید حدود 10000 تن ) در استان های گلستان، مازندران، گیلان، کردستان و آذربایجان غربی و 1100 هکتار اراضی برای کشت تنباکو در استاه‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس، مرکزی و بوشهر را در اختیار دارد که این رقم باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به مصرف سالیانه بیش از 65 میلیارد نخ سیگار در کشور، نیاز به توتون برای ما مهم است.

نجفیان خطاب به وزیر کشاورزی مالاوی با بیان اینکه امیدوارم با حضور شما بتوانیم درخصوص واردات توتون از مالاوی شرایط بهتری را فراهم آورده و در بخش کشاورزی این محصول نیز به توافقات سازنده‌ای برسیم گفت: ضمناً ما آمادگی داریم در زمینه تولید سیگار به صورت مشترک با کشور مالاوی گفتگو کنیم.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به اینکه صنعت دخانیات ایران وارد تولید سیگار با فناوری نانو شده است افزود: امیدواریم بتوانیم با تکیه بر الگوها و فناوری‌های نوین تولیدی و ارتقای کمی و کیفی محصول در ارتقای صنعت دخانیات در بازارهای جهانی نقش اساسی و محوری را ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: در واقع توسعه تولید محصولات دخانی با فناوری نانو می تواند ضمن گسترش تجارت خارجی صنعت دخانیات کشور و متنوع سازی بازارهای هدف سیگار ایرانی براساس استانداردهای روز دنیا تاثیر به سزایی در مقابله با پدیده قاچاق داشته باشد.
 
مدیر عامل شرکت دخانیات ایران در ادامه با اشاره به اینکه سالانه 5600 نخ سیگار در دنیا مصرف می‌شود گفت: این میزان مصرف تجارتی معادل 330 میلیارد دلار در سال را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر فروش نفت کشور ما سالانه 70 میلیارد دلار درآمد داشته باشد تجارت جهانی سیگار معادل با درآمد 5 سال فروش نفت کشور خواهد شد.
 
نجفیان در پایان اظهار داشت: صنعت دخانیات یک صنعت خاکستری و یک تجارت پر سود است که باید در قبال آن برنامه‌ریزیهای گسترده‌ای صورت گیرد.
 
انتهای پیام/  
برچسب ها: توتون ، مالاوی ، دخانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
واقعا که سم تولید می کنن و تبلیغ هم می کنن و ژست موفقیت هم می گیرند...
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۵:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
جالبه!!ارتقا کمی و کیفی سیگار!!!!!!!!
هرچی تو کشور میسازن خوبه حتی سیگارش ولی اگه از خارج بیاد میشه غیرقانونی و حروم.
آخرین اخبار