مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: كشاورزان با رعايت مسايل فنّي، اصولي و علمي در مراحل كاشت، داشت و برداشت محصولي سالم با سودآوري بالا توليد خواهند كرد، بدون اينكه نگران بازار فروش آن باشند.

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: اتخاذ سیاست های تشویقی برای تولیدکنندگان با راه اندازی غرفه های فروش محصولات سالم در بازار و میادین شهر راهکاری تاثیرگذار خواهد بود. 

وی با هشداری مبنی بر از افزایش مصرف کودهای شیمیایی تشریح کرد: در حال حاضر در کشور ما مصرف سم در محصولات کشاورزی به ازاء هر نفر 400 گرم و همچنین میزان مصرف کودهای شیمیایی از 5/2 به 5/6 میلیون تن در 10 سال گذشته افزایش یافته است.

سلیمانی بهره گیری از بذور پرمحصول را در تولید محصولات سالم تاثیرگذار دانست و ادامه داد: استفاده بهره برداران از بذور پرمحصول و روش های جدید موجب تولید محصولات سالم و ارگانیک می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن بازگو نمودن تقاضای بازار برای تولید محصول سالم یادآور شد: افزایش روزافزون جمعیت و تقاضای بسیار برای مواد غذایی موجب شده است، تولیدکنندگان برای افزایش تولید خود بیش از حد از سموم کودهای شیمیایی استفاده کنند و این امر موجب نگرانی مصرف کنندگان و تقاضای بازار برای تولید محصولات سالم و عاری از سم و کود شده است. 

وی افزود: با توجه به معایب استفاده بی رویه از کودها و سموم شیمیایی علاوه بر آلودگی منابع پایدار محیط زیست باعث توسعه و گسترش بیماری های ناشی از استفاده از محصولات آلوده، دولتمردان را به فکر تولید محصولات سالم معطوف داشته است.

سلیمانی تاکید کرد: ایجاد زمینه ای مناسب برای استفاده بهره برداران از نتایج یافته های تحقیقاتی با حضور محققان در کنار آنها دور از انتظار نیست.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، محصول ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.