حجة الاسلام و المسلمین ناصری خبر داد

سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش در هفته نخست شهریور برگزار می‌شود / حضور جمعی از روسای قوا در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور

حجةالاسلام والمسلمین ناصری از برگزاری سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور در روزهای اول ،‌دوم و سوم شهریور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجة الاسلام والمسلیمین مصطفی ناصری معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور در نشست خبری امروز که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد ،افزود: شهید رجایی یکی از شخصیتهای بزرگ عالم تعلیم و تربیت بود که یکی از یادگاریهای ارزشمند ایشان در مدت کوتاه خدمت خود برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور بود ،ایشان در دوران خدمت خود پیشنهاد کردند که صحنه تعلیم و تربیت را جمعی به نام روسای آموزش و پرورش اداره کند بنابر این به دنبال پیشنهاد وی اجلاس روسای آموزش و پرورش سالی یکبار برگزار شد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه این اجلاس از سال 1361 سالی یکبار برگزار می شود و امسال سی و یکمین دوره آن است تصریح کرد: تبیین ماموریتها و خط مشی‌های آموزش و پرورش ، بررسی اولویت‌ها در نظام آموزشی، بیان نظرات روسای آموزش و پرورش کشور از جمله اهداف این اجلاس است.


حجة الاسلام والمسلمین ناصری همچنین اضافه کرد: در این دوره از اجلاس 22کارگروه و در هر کارگروه 34 نفر روسای مناطق آموزش و پرورش حضور دارند که حداقل سه ساعت در خصوص موضوعات مورد نظر بحث و صحبت می‌کنند و سپس روسای گروه‌های تخصصی که جمعی از معاونین ستادی و سازمانی وزارت خانه هستند این مباحث را جمع آوری کرده و به صورت مصوبات اجلاس در طول سال عمل و اجرامی‌نمایند.

وی ادامه داد: در این اجلاس شخصیتهای طراز اول و روسای قوا در طول سه روز و در روزهای اول، دوم و سوم شهریور سخنرانی کرده و رهنمودها و نظرات خود را در امر تعلیم و تربیت ارائه می دهند.

حجة الاسلام و المسلیمن ناصری در خصوص محورهای مورد بحث این اجلاس گفت: در این اجلاس سیاستهای قبلی آموزش و پرورش مورد بحث قرار می‌گیرد همچنین معاونین ستادی و سازمانی در دو زمینه نخست در راستای اجرای سیاستهای وزیر و دیگری برنامه‌‌های آینده وزارتخانه در شش میزگرد مورد بررسی و بحث قرار می‌دهند.

رئیس ستاد اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه امسال این اجلاس به دلیل اینکه نخستین نشست قبل از تشکیل دولت یازدهم است مهم تلقی میشود افزود: اجرای سند تحول بنیادین و اشکالاتی که ممکن است در اجرای شتابزده این سند در این مراسم بوجود آمده باشد در این اجلاس مورد بحث قرار می گیرد همچنین مسائل اقتصادی و مالی آموزش و پرورش و راه حلهایی برای پیشبرد هرچه بهتر این وزارتخانه مهمترین موضوعاتی است که در این اجلاس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص شعار سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور گفت: تحول آموزش و پرورش بر مدار تدبیر و امید ، شعار امسال اجلاس است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش همچنین در خصوص بودجه اجلاس نیز گفت: آموزش و پرورش امکانات پراکنده زیادی دارد و سقف امسال بودجه‌ی اجلاس 600 میلیون تومان در نظر گرفته شده که در این سه روز 1000 نفر نیز در سراسر کشور حضور خواهند داشت.

بنابراین ، این رقم در مقایسه با حضور1000 نفر رقم ناچیزی است اما ما بنا داریم با صرفه جویی در این امر از امکانات موجود آموزش و پرورش استفاده نماییم به طوری که برای تحقق این مسئله مقرر است روسای مناطق در مراکز رفاهی خود آموزش و پرورش اسکان یابند و چنانچه مراکز رفاهی ظرفیت نداشتند از هتل‌هایی در سطح پایینتر استفاده نمایند.


وی در خصوص همکاری حوزه‌ی علمیه آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: کار گروهی به نام نقش کمیته‌های منطقه‌ای در توسعه و تعمیق همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این خصوص تشکیل می شود.


حجة الاسلام و المسلمین ناصری با اشاره به اینکه سالن دانشگاه علوم پزشکی رازی مکان برگزاری سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور است، افزود: مراسم اختتامیه با حضور رئیس جمهور برگزار می شود همچنین وزیر اطلاعات و وزیر امور خارجه و استاد اخلاق حجة‌الاسلام والمسلمین قرائتی نیز سخنرانان اجلاس خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اجلاس ، موضوعات ، سراسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فانی
۱۴:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
هر سال این اجلاس برگزار میشه ولی دریغ از یک بیانیه یا مصوبه و نتیجه ای که به یکی از دردهای فرهنگیان توجه کنه.فقط شعار. نه تدبیری هست ونه امیدی. خدا رحمت کنه شهیدان رجایی وباهنر
آخرین اخبار