پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت نماینده کلیمیان در مجلس ایران خواستار محکومیت جنایت‌‌‌های رژیم صهیونیستی در غزه شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد جامعه جهانی باید جنایت‌های ارتش اسرائیل را در نوار غزه محکوم کند.

بر اساس این گزارش،"سیامک مره صدق" نماینده اقلیت کلیمیان در مجلس ایران با محکوم کردن حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان درنوار غزه اعلام کرد اکنون زمان آن فرا رسیده است تا جامعه جهانی سکوت خود را در قبال اقدامات جنایتکارانه تل آویو در غزه بشکند.

مره صدق در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:" حمله به بیمارستان ها، مدارس و دیگر مکان های عمومی جنایت جنگی محسوب می شود و جهان باید سکوت خود را در این زمینه بشکند و با این گونه اقدامات وحشی گرایانه مقابله کند."

وی همچنین خاطرنشان کرد باید عضویت اسرائیل در سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ لغو شود.

در ادامه این گزارش آمده است سازمان ملل متحد دست کم 90 قطعنامه علیه اسرائیل صادر کرده است که این رقم بیشتر از همه قطعنامه هایی است که علیه همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد صادر شده است. اگر آمریکا قطعنامه‌های ضد اسرائیلی سازمان ملل متحد را وتو نمی کرد شمار این قطعنامه ها از 90 مورد نیز فراتر می رفت. نمونه دیگری از رویکرد ریاکارانه آمریکا در قبال اسرائیل این است که در سال 2002،  آمریکا پس از صدور یک قطعنامه علیه بغداد به عراق حمله و اعلام کرد عراق قوانین بین المللی را نقض کرده است.

سازمان ملل متحد - که بیشتر کشورهای جهان عضو آن هستند - محدوده مرزهای فلسطین قبل از سال 1967 را به رسمیت می شناسد. اسرائیل هیچ گونه تمایلی به واگذار کردن بخش دیگری از قلمرو به فلسطینیان ندارد بلکه نابودی کامل فلسطین، ملت و فرهنگ آن تنها هدف اسرائیل محسوب می شود.

نیات و اقدامات اسرائیل در دیدگاه جهانیان اثبات شده است اما جنبش تحریم اسرائیل پس از تشکیل جنبشی به همین نام علیه رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی، شکل گرفت. جنبش تحریم اسرائیل در حال حاضر در تلاش برای گسترش اقدامات و فعالیت های خود است. فعالیت های این جنبش سبب شده است بسیاری از روشنفکران در جهان از سفر به فلسطین اشغالی خودداری کنند. در حالی که تحریم کالاهای اسرائیلی سبب آسیب دیدن اقتصاد اسرائیل شده است اما تل آویو برای جبران این آسیب همواره از آمریکا کمک گرفته است.

در حال حاضر، آمریکا سالانه بیش از سه میلیارد دلار در اختیار اسرائیل قرار می دهد. این بدین معناست که آمریکا روزانه نه میلیون دلار به تل آویو کمک می کند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار