فرماندار سلماس گفت: تاکنون بیش از 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های هادی روستاهای سلماس هزینه شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «مرتضی نظری» فرماندار سلماس در دوره‌ی آموزشی آشنایی با وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی روستاهای سلماس با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری و مدیرکل سازمان مدیریت بحران استان آذربایجان‌غربی، گفت: شهرستان سلماس، 151 روستا دارد که از این میان 64 روستا در بخش مرکزی و 62 روستا در بخش کوهسار، شورا دارند.

وی در خصوص شمار نفرات شوراهای روستاها در شهرستان اظهار کرد: در بخش مرکزی 204 نفر و در بخش کوهسار 186نفر عضو شورا فعالیت می‌کنند که هم به‌لحاظ مشارکت مردم در انتخابات روستاها و هم به‌لحاظ تعداد نفرات شوراها نسبت سالهای پیش افزایش قابل توجهی را شاهد هستیم و در این خصوص جزو رتبه‌های برتر استانی هستیم.

نظری با تقدیر از عنایت مسئولان استانی نسبت به اختصاص اعتبار برای شوراهای روستایی سلماس خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون اعتباری بیش از یک میلیارد و 128 میلیون تومان برای طرح‌های این بخش اختصاص یافته در حد خود اعتبار خوبی است اما کافی نیست و در مواردی چون شاخص‌های توسعه‌ی طرح هادی روستایی نسبت به میانگین 18.5 درصدی استان، 16.5 درصد رشد در شهرستان داریم که حاکی از لزوم توجه به سلماس در خصوص این طرح است.

فرماندار سلماس تصریح کرد: 14 روستای شهرستان سلماس در بخش‌های کوهسار و مرکزی از طرح هادی بهره‌مند شده‌اند واین طرح در 10 روستا به طور فعال در حال اجراست و در 6 روستا نیز این طرح از 5 درصد متوسط پیشرفت برخوردار است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده تا طرح هادی در 4 روستا که از میانگین پیشرفت فیزیکی 70 درصد برخوردارند، در هفته‌ی دولت به بهره‌برداری برسند که برای تحقق این امر به 50 تا 60 میلیون تومان اعتبار، نیاز است.

نظری با اشاره به آماده شدن نقشه‌ی طرح هادی 86 روستا و در دست اجرا بودن این طرح در 46 روستای شهرستان، یادآور شد: تاکنون برای این طرح در روستاهای سلماس بیش از 4.5 میلیارد تومان هزینه شده و 3 میلیارد دیگر برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است.

وی با تقدیر از عملکرد دهیاران و شوراها، از آنان خواست تا این اعتبارات را مدیریت کنند و با هزینه‌ی بهینه موجبات رونق هر چه بیشتر روستاهای خود را فراهم کنند.

فرماندار سلماس با مهم برشمردن این دوره‌ی آموزشی و تأکید بر لزوم آشنایی شوراها با اختیارات و وظایف خود، خاطرنشان کرد: از شوراها و دهیاران می‌خواهیم تا در خصوص ترویج فرهنگ نماز، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، توسعه‌ی فرهنگ عمومی و الگوی مصرف روستاها، برپایی نمایشگاه‌های عرضه‌ی مستقیم محصولات تولیدی، توجه به برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، امر به معروف و نهی از منکر و طلاق در روستاها برنامه‌ریزی و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: سلماس ، طرح هادی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.