رئیس اداره آموزش شهروندی منطقه 13 از گسترش طرح نسیم بهشت در مدارس این منطقه خبر داد.

مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: این طرح که از ابتدای تابستان سال جاری با حضور مبلغان و روحانیون در مدارس منطقه درحال برگزاری است، با استقبال اهالی و خانواده‌ها مواجه شده است.


وی با بیان اینکه طرح نسیم بهشت ، پاسخگوئی به مسائل شرعی شرعی شهروندان است ،اظهار داشت: بازخورد مثبت طرح تبلیغی نسیم بهشت بدون داشتن کمترین میزان انتقاد وایراد از جمله نقاط قوت این برنامه محسوب می شود.


رئیس اداره آموزش‌های شهروندی منطقه 13 خاطر نشان کرد: این طرح از طریق تهیه محتوای آموزشی با اولویت مسائل دینی در قالب کتاب‌های کمک درسی قابل پیاده‌سازی و توسعه است.

وی اضافه کرد: ارائه دوره‌های آموزشی ویژه مربیان با بهره‌مندی از ظرفیت مبلغان روحانی از برنامه‌های آینده طرح تبلیغی نسیم بهشت است.


*طرح اجتماع محور ارتقا کیفیت زندگی بانوان در منطقه 13به اجرا درمی‌آید

مشاور شهردار منطقه 13 در امور بانوان از اجرای طرح اجتماع محور ارتقا کیفیت زندگی بانوان در راستای مأموریت‌ها و وظایف مدیریت شهری براساس مطالعات مرکز مطالعات شهر تهران خبر داد.


سمیه بروجردی هدف از اجرای طرح را جلب مشارکت اجتماعی بانوان در جهت بهبود و ارتقا کیفیت زندگی در مواجهه فرد ، خانواده و فضاهای عمومی خبر داد و افزود: ضعف در زمینه تعلق اجتماعی ومحله‌ای بانوان، پایین بودن و ضعف درمهارت‌های زندگی و تاب آوری بانوان و کمبود الگو‌های مدیریت وبرنامه‌ریزی اوقات فراغت و کاهش تحرک و نشاط بانوان ازجمله ضرورت‌های این طرح هستند.

وی با بیان اینکه زنان، دختران و گروه‌های محلی فعال زنان در محلات مخاطبین این طرح هستند تصریح کرد: اطلاع رسانی و جلب مشارکت زنان و دختران در محلات، ثبت نام داوطلبین و علاقه‌مندان در سامانه، پرسشگری و تکمیل پرسش نامه تهیه شده توسط مرکز مطالعات شهرداری تهران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی و اجرای فعالیت‌های طراحی شده در محلات از اقدامات این طرح هستند.

*برپایی بازارچه کارآفرینی در سرای محله سرخه حصار

بازارچه کارآفرینی سرای محله سرخه حصار روزهای دوشنبه هر هفته میزبان اهالی محله است.

حسین شعبانیان، مدیر محله سرخه حصار افزود: این بازارچه به همت زنان کارآفرین و سرپرست خانوار برگزار می شود که این فرصت را دارند تا محصولات و صنایعی را که در خانه تولید می‌کنند برای فروش در معرض نمایش قرار دهند.

وی اضافه کرد: بازارچه کار‌آفرینی محله سرخه حصار علاوه بر ایجاد فرصت برای عرضه محصولات کارآفرینان محله، امتیاز خرید محصولات با هزینه بسیار پایین را ایجاد می‌کند.

مدیر محله سرخه حصار با اشاره به فعالیت خانه کار‌آفرینی سرای محله سرخه حصار تصریح کرد: درحال حاضر 10نفر عضو کارآفرین در بخش صحافی و 20نفر دربخش منبت کاری دارد که این اعضا علاوه بر کار تولید، امکان آموزش و کار آفرینی برای علاقه مندانی را که می‌خواهند درآمد زایی داشته باشند فراهم می‌کنند.

وی یاد آور شد: این خانه با آموزش هنرهایی چون قالی بافی، گلیم بافی، منبت و مشبک کاری روی چوب زمنیه را برای ورود افراد به بازار کار ایجاد کرده است.
*طرح جمع‌آوری تابلو‌های غیر ضرور ترافیکی در منطقه 13


حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: این موضوع در دستور کار مأموران پلیس راهور منطقه قرار گرفته و درحال حاضر مشغول آمایش تابلو‌ها و کاهش آنها در سطح شهر هستیم.

وی افزود: بدین ترتیب تابلو‌های اضافی از خیابان‌های 30 متری نیروی هوایی، خیابان  های اول تا ششم نیروی هوایی و خیابان‌های پرواز، زاهد گیلانی، پیچک و کلینی جمع‌آوری و برخی ازتابلو‌های توقف ممنوع نیز زمان دار می‌شود.

پیش از این شهروندان منطقه بارها از تابلو‌های غیر مناسب این فرعی های شمال خیابان پیروزی ابراز نارضایتی کرده بودند.

وی با اشاره به ساماندهی انتقال خودروهای متخلف به پارکینگ یادآور شد: براساس قانون، رانندگان خودروهای جرثقیل حق ندارند با استفاده از دستگاه‌های بانکی هنگام حضور رانندگان پولی دریافت کنند و موظفند خودرو را با حضور مالک تحویل دهند.
*بچه‌های مسجد منطقه 13 تقدیر شدند

در مراسمی با عنوان بچه‌های مسجد در منطقه 13، از دختران شرکت کننده در نماز جماعت قدردانی شد.

این مراسم با حضور حجة الاسلام عبدالرحمن غیاث، کارشناس مذهبی و مجری برنامه بچه‌های مسجد صدا و سیما، مجری برنامه رادیویی سلام کوچولو، مدیر فرهنگسرای امید، جمعی از دختران 9 تا 13 سال برگزار شد.

حجة الاسلام عبدالرحمن غیاث با لحنی کودکانه در خصوص ضرورت نماز خواندن به عنوان نیاز روحی برای بچه‌ها صحبت کرد.
در ادامه این مراسم نیز عذرا وکیلی مجری برنامه رادیویی " سلام کوچولو" به اجرای سرود و مسابقه پرداخت و ساعت خوشی را برای بچه‌ها رقم زد.

بعد از این برنامه شاد، از بچه‌های مسجد با اهدای هدیه قدردانی شد و بچه‌های حاضر در این برنامه که برای نخستین بار برای شرکت در نماز جماعت تشویق شدند با هدایای خود به منازلشان رفتند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مربیان ، بهشت ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار