عمیدیان اعلام کرد:

پوشش فضای فرکانسی کشور به 53 درصد رسید/ افزایش ایستگاه‌های پایش نظارت ICT به 110 کیلو هرتز تا پایان سال 93

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با افتتاح پروژه سایت پایش و جهت‌یاب در 4 استان پوشش نظارت در حوزه ICT و فضای فرکانسی کشور به 53 درصد می رسد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، 4 پروژه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امروز صبح با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم با اشاره به اینکه فرکانس یکی از منابع ملی کشور است که در همه کشورها به عنوان طرح مانیتورینگ وجود دارد گفت: از سال 88 طرح جامعه مانیتورینگ کشور طراحی و شروع به پیاده سازی شد و امروز با افتتاح این پروژه در شهرستانهای ایلام ، لار، جاسک و اردبیل یکی از گامهایی است که در بخش پایش و جهت یاب انجام می‌گیرد و از جمله پروژه‌های دیگر بهره برداری از 9 سامانه اندازه گیری موج میلیمتری، اعطای اعتبار نامه به 7 آزمایشگاه تأیید نمونه حوزه ICT ، بهره برداری از سامانه استاندارد و تأیید نمونه است.

وی افزود: درحال حاضر 5 کیلوهرتز، 410کیلوهرتز فرکانس فعال در کشور وجود دارد که بر اساس استانداردهای بین المللی در هر نقطه از کشور باید وجود داشته باشد.

عمیدیان به تعداد سامانه پایش و جهت یاب در کشور اشاره  وتصریح کرد: امروز با افتتاح سایت پایش و جهت یاب در استانهای ایلام ، لار ، جاسک و اردبیل تعداد سایتها به 35 می رسد که 31 سایت در بخش ثابت و 18 سایت در بخش متحرک است.

وی تصریح کرد: با این فرآیند پوشش سایت‌های فرکانسی در کشور که درگذشته 37 درصد بود امروز به 53 درصد می رسد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه اظهار کرد: در این پروژه‌ها ایستگاه‌ها از 10 کیلوهرتز تا 30کیلوهرتز توسعه پیدا کرد وسایت‌های جهت یابی از 3 مگا هرتز تا 30 مگاهرتز توسعه می یابد که تا انتهای سال 93 با نصب دو آنتن این مقدار به 110 کیلوهرتز خواهد رسید.

عمیدیان در خصوص اعطای اعتبار نامه به 7 آزمایشگاه تأیید نمونه گفت: با افتتاح این پروژه ارسال نمونه به آزمایشگاه از طریق این سیستم انجام می گیرد و لازم به مراجعه به سازمان نیست.


گفتنی است، 4 پروژه تنظیم ارتباطات رادیویی امروز صبح با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فعال ، متحرک ، فرآیند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار