نوری مالکی نخست وزیر پیشین عراق در مطلبی که در توئیتر منتسب به وی منتشر شده، نوشت: همه دارایی های خود را به آوارگان بخشیده‌ام و خود به شهرم یعنی طویریج در کربلا برمی‌گردم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المسله، در پیام منتسب به نوری المالکی، نوشته شده است: با پایان دوران ماموریتم به خانه خود در طویریج برمی گردم ... از استفاده از زور برای باقی ماندن در قدرت پرهیز کردم تا بار دیگر دیکتاتوری به کشور باز نگردد.

در ادامه آمده است: هرگز سبب ریخته شدن حتی یک قطره از خون کسی نشده ام. از حق خودم عقب نشستم و هرگز پست و سمتی را نخواهم پذیرفت.

طویریج یا هندیه از شهرهای استان کربلا در ساحل رود هندیه(25 کیلومتری شرق شهر کربلا) قرار دارد. نوری المالکی در سال 1950 در این شهر متولد شد.
 
لینک های زیادی در زیر پیام نوری المالکی در توئیتر نوشته شده است که در یکی از آنها وائل النائلی نوشت: "از نخست وزیری کنار رفتی تا در قلب میلیون ها نفر وارد شوی . همه جا برای تو طویریج است."

نوری مالکی در دوران هشت ساله نخست وزیری خود در عراق موفق شد در خصوص مبارزه با  تروریسم در کشورش موفقیت هایی کسب کند و زمینه را برای خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق مهیا سازد . دولت وی همچنین در ابعاد اقتصادی در زمینه افزایش سطح درآمد سرانه ، رشد تولید ناخالص داخلی ، افزایش تولید نفت خام و نیز اکتشاف منابع نفتی دستاوردهای چشمگیری کسب کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار