براساس شواهد موجود حدود 80 درصد مبتلایان به وسواس، خود را در رهایی از آن ناتوان می بینند در حالیکه مقابله با این نوع اختلال، راحتتر از آن چیزی است که آنها تصور می‌کنند.

مهدی شفیعی روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: وسواس یکی از شایعترین رفتارهای درونی انسان است که در مراحل شدید می تواند زندگی را دچار اختلال کرده و کیفیت زندگی را به شدت کاهش دهد.

وی با بیان اینکه وسواس بیماری پیچیده و آزار دهنده است، تصریح کرد: در این نوع بیماری فرد رفتاری برخلاف اراده‌اش انجام می دهد و با آنکه می داند افکار و رفتارش بیهوده است، ولی باز هم برآن اصرار می ورزد.

شفیعی تأکید کرد: بر اساس شواهد موجود حدود 80 درصد مبتلایان به وسواس، خود را در رهایی از آن ناتوان می بینند در حالیکه مقابله با این نوع اختلال، راحتتر از آن چیزی است که آنها تصور می کنند.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از وسواس تقویت اراده و اعتماد به نفس بسیار مهم است، یادآور شد: آرام کردن فضای زندگی و پرهیز از ایجاد شرایط پرتنش ، پرهیز از قضاوت عجولانه، پرهیز از مراقبت بیش از حد از خود و دیگران، بردباری در انجام کارها و تقویت راههای آرامش خود و دیگران از جمله راههایی است که با استفاده از آن می توان از وسواس پیشگیری کرده و این بیماری را درمان کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار