بر اساس نتایج مطالعات اخیر داشتن فعالیت منظم و برنامه ریزی دقیق برای انجام کارهای روزانه، خطر آلزایمر را در افراد سالمند حدود 10 درصد کاهش می‌دهد.

مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: علائم آلزایمر معمولاً با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات بخصوص حافظه موقت شروع شده و به تدریج علائم بیشتر و خطرناکتری بر فرد مبتلا عارض میشود.

وی افزود: در مراحل بعدی علائمی نظیر از دست دادن قدرت تشخیص زمان و مکان، افسردگی، اضطراب، گوشه گیری و از دست دادن قدرت تکلم بروز می ‌کند.

مهین شفیعی با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به آلزایمر به طور کامل تقریباً غیرممکن است، تصریح کرد: در عین حال با انجام برخی اقدامات می توان از آلزایمر که خطرناکترین بیماری مغز و عصبی است، جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: بر اساس نتایج مطالعات اخیر، داشتن فعالیت منظم و برنامه ریزی دقیق برای انجام کارهای روزانه، خطر آلزایمر را در افراد سالمند حدود 10 درصد کاهش می دهد.

مهین شفیعی یادآور شد: بر طبق نتایج پژوهش‌ها، برنامه ریزی برای انجام کارها و داشتن فعالیت و عملکرد منظم، حتی می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر در افراد مبتلا را نیز کاهش دهد.



انتهای پیام/

برچسب ها: آلزایمر ، مغز ، افسردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار