عزام احمد از ازسرگیری گفتگو‌ها درباره آتش‌بس پايدار در غزه در روز يکشنبه خبر داد

رئیس هیئت مذاکره کننده گروه‌های فلسطینی اعلام کرد گفتگوهای غیر مستقیم با هیئت رژیم صهیونیستی روزهای یکشنبه و دوشنبه پیگیری می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، "عزام احمد" رئیس هیئت مذاکره کننده گروه‌های فلسطینی جمعه شب اعلام کرد گفتگوهای غیر مستقیم با هیئت رژیم صهیونیستی درباره  تثبیت آتش بس در نوار غزه روزهای یکشنبه و دوشنبه با میانجی گری مصر پیگیری می شود.

وی شب گذشته در گفتگوی  تلویزیونی  تاکید کرد  با توافق  هیئت‌های فلسطینی و صهیونیستی  روند گفتگوها با هدف دستیابی به تفاهم مشترک درباره اجرا آتش بس پایدار در نوار غزه  یکشبه از سر گرفته خواهد شد.

 عضو ارشد کمیته مرکزی جنبش فتح گفت :" محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان  فلسطین با هر گونه توافق با اسرائیل که در برگیرنده حقوق مشروع  و آرمان مردم فلسطین  نباشد، مخالف است ".

عزام احمد افزود هیئت فلسطینی با اتحاد و همدلی و برای استرداد حقوق از دست رفته  مردم  فلسطین از جمله از سرگیری فعالیت  بندر  و فرودگاه غیر نظامی غزه ، گشایش گذرگاه‌ها و تضمین  تردد آزادانه  فلسطینی ها از غزه به کرانه باختری رود اردن و بالعکس به قاهره رفته است.

وی همچنین از برگزاری  کنفرانس بین المللی در اوایل ماه سپتامبر در قاهره برای  بازسازی و آبادانی ویرانی‌های حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد .

 احمد تصریح کرد کنفرانس بین المللی برای بازسازی ویرانی های غزه با حضور نمایندگان کشورها و سازمان های بین المللی به ویژه  کشورهای کمک رسانی منطقه ای و بین المللی  در قاهره برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در گفتگوهای قاهره  توافقاتی درباره  بازسازی ویرانی های غزه و لغو تحریم ها بر گذرگاههای مرزی  حاصل شده است، افزود  تشکیلات  خودگردان فلسطین  مسئول اجرای توافقات قاهره است.

 عزام احمد در ادامه بر آغاز  رویکرد سیاسی جدید بر مبنای تلاش برای  رسیدن به صلحی  عادلانه و فراگیر در منطقه ، تشکیل کشور مستقل در سرزمین فلسطین و اجرای کامل قوانین  و قطعنامه بین المللی تاکید کرد.

گفتنی است هیئت های مذاکره فلسطینی و اسرائیلی پنجشنبه شب درباره تمدید  آتش بس  موقت در نوار غزه برای پنج روز دیگر به توافق رسیدند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار