نویسنده و تحلیلگر مشهور انگلیسی تاکید کرد تا زمانیکه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از امنیت رژیم صهیونیستی دفاع کند، از حمایت غرب برخوردار خواهد بود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در شماره امروز خود با درج مطلبی به قلم محمود القیعی نوشت: رابرت فیسک تحلیلگر روزنامه ایندیپندنت، در گفتگویی به مناسبت نخستین سالگرد سرکوب تحصن میدان‌های «رابعه العدویه» و«النهضه» مصر اظهار داشت آنچه در جریان سرکوب تحصن‌ها در این میدان‌ها رخ داد، جنایات ضد بشری بود زیرا من با چشمان خود دیدم که تظاهرکنندگان مصری به عمد به ضرب گلوله‌های جنگی کشته شدند.

وی اظهار داشت: برای غرب در درجه نخست منافعش در اولویت قرار دارد نه حقوق بشری که از آن دم می زند.

این روزنامه نگار ارشد ایندیپندنت با اشاره به اینکه نظام «محمد مرسی» رئیس جمهور پیشین مصر درک درستی از سیاست بین المللی بویژه در پرونده نزاع فلسطین با اسرائیل نداشت، تصریح کرد: تا زمانیکه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای امنیت اسرائیل تلاش می کند از حمایت غرب برخوردار است در غیر این صورت وی از حمایت غرب بهره مند نخواهد بود .

فیسک خاطر نشان کرد: علت گسترش خشونت در منطقه خاورمیانه نبود عدالت است زیرا برخی از نظام‌های عربی در جهت خدمت به منافع غرب هستند.

وی درباره موضع خبرنگاران و رسانه‌های مصری درقبال کودتای سوم ژوئیه که به سقوط مرسی منجر شد، گفت: از عملکرد روزنامه ‌نگاران مصری و حمایت آنها از کودتای نظامی شوکه شده است.

تحللیگر روزنامه ایندیپندنت با طرح این سئوال که شجاعت مصری‌ها بعد از کودتای نظامی کجا رفته است؟ حمایت رسانه‌های مصری از حکومت نظامی را محکوم کرد و گفت: غربی‌ها از حمایت بی‌اندازه رسانه‌های مصری از کودتای نظامی شگفت ‌زده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار