با پایان ششمین روز برگزاری همایش سراسری رییسان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور عصر پنج‌شنبه همایش امسال با سخنان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و بعد از نشست ویژه «حوزه و سیاست خارجی» پایان یافت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در دو روز نخست از اولین همایش رییسان نمایندگی‌های کشورمان در خارج از کشور در دولت تدبیر و امید، سفیران جمهوری اسلامی ایران در مناطق و کشورهای مختلف جهان، با شرکت در جلسات تخصصی و کارشناسی حوزه‌های منطقه‌یی خود با حضور معاونان و مدیران کل حوزه‌های اروپا و آمریکا، آسیا و اقیانوسیه، عربی و آفریقایی، حقوقی و بین‌المللی، کنسولی و امور ایرانیان و مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی، موانع و چالش‌ها و هم‌چنین فرصت‌های فراروی دستگاه دیپلماسی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این همایش که با سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد، رییسان نمایندگی‌های ایران میزبان رییسان قوای مقننه و قضاییه و هم‌چنین رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون اول رییس‌جمهور و وزیران اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی بودند که در نشست‌های برگزار شده مهم‌ترین مسائل و موضوعات سیاست و روابط خارجی در ابعاد خرد و کلان در حوزه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی و در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حقوقی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

رییسان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین با حضور در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های آن امام بزرگوار تجدید بیعت کرده و با حجت الاسلام سید حسن خمینی دیدار کردند.

هم‌چنین رییسان نمایندگی‌های کشورمان در خارج از کشور در مهم‌ترین بخش از همایش در دیدار با مقام معظم رهبری از بیانات و رهنمودهای مهم ایشان در زمینه رئوس برنامه و حرکت کلان و رویکرد دستگاه دیپلماسی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار