نماينده وزير بهداشت در شوراي عالي نظام پزشكي:

ضوابط پیوند مشروع و قابل احترام عضو را در کشور ایجاد می کنیم

ایرج فاضل گفت: با ممنوعیت پیوند عضو به اتباع غیر ایرانی و محدود کردن این اعمال در بیمارستان های خصوصی، ضوابط یک پیوند مشروع و قابل احترام را در کشور ایجاد می کنیم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،   ایرج فاضل  نماينده وزير بهداشت در شوراي عالي نظام پزشكي و عضو شورای عالی پیوند در حاشیه دومین جلسه شواری عالی پیوند اعضا در خصوص دو مصوبه اخیر این جلسه گفت: پیوند اعضا بخصوص با برنامه ای که بعد از انقلاب اسلامی یکی از نقاط درخشان پزشکی ایران است که نیاز بیماران را به خدمات خارج از کشور به طور کامل منتفی کرده است.

ایرج فاضل، در ادامه با اشاره به این که البته در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که در همه جای دنیا می توان آنها را دید، افزود: پیوند عضو به اتباع غیر ایرانی و جعل اسناد هویت، انحرافاتی جدی را در حوزه پیوند که آبروی کشور ما است، ایجاد کرده بود.

 عضو شورای عالی پیوند وزارت بهداشت با اشاره به این که از این رو جهت رفع مشکلات، دو مصوبه اصلی در دومین جلسه شورای عالی پیوند اعضا به تصویب رسید، توضیح داد: یکی از این مصوبه ها ممنوعیت پیوند عضو به اتباع غیر ایرانی بود.

وی با اشاره به این که ممنوعیت پیوند عضو در بیمارستان های خصوصی نیز در این  جلسه  به تصویب رسید، گفت: مقرر شده انجام این گونه اعمال فقط در بیمارستان های خصوصی و دانشگاهی صورت گیرد.

به گفته فاضل این دو مصوبه می تواند ضوابط یک پیوند مشروع و قابل احترام را ایجاد کند و انحرافات به وجود آمده در این حوزه را به کلی از بین ببرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار