پارلمان سوئیس از لغو سفر رسمی "سرگئی ناریشکین" رئیس مجلس نمایندگان (دومای) روسیه که قرار بود 24-23 سپتامبر صورت گیرد ، خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری ریانووستی، پارلمان سوئیس در پایگاه رسمی اینترنتی خود اعلام کرد: به علت شرایط سیاسی کنونی ، این دیدار بین سرگئی ناریشکین ، رئیس دومای روسیه و رودی لوستنبرگر ، رئیس شورای ملی سوئیس که برای تاریخ 23 و 24 سپتامبر برنامه ریزی شده بود، روی نخواهد داد.

ناریشکین قرار بود به مناسبت جشن دویست ساله روابط دیپلماتیک بین سوئیس و روسیه به این کشور سفر کند.

این بیانیه افزود: به نظر می رسد شرایط در حال حاضر برای این دیدار مناسب نباشد و به همین علت این دیدار صورت نخواهد گرفت. با این حال ، رئیس شورای ملی سوئیس تمایل دارد که این دیدار در حاشیه نشست بعدی مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا که اوایل ماه اکتبر در ژنو برگزار خواهد شد، اتفاق بیفتد.

در بحبوحه بحران اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا اول اوت تحریم های اقتصادی جدیدی بر ضد روسیه وضع کردند. سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست ، اما جزء منطقه شنگن است و بسیاری از تحریم های اروپا را رعایت می کند.

سوئیس 12 اوت دعوت از تیم آکروباتیک نیروی هوایی روسیه (روسکی ویتیازی) را در نمایش بین المللی AIR14 که اواخر ماه اوت به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس نیروی هوایی سوئیس در پایگاه پیرن ، نزدیک نوشاتل برگزار خواهد شد ، لغو کرد.

دولت سوئیس (روز پنجشنبه) 14 اوت نیز ممنوعیت صادرات تجهیزات جنگی را به روسیه و اوکراین گسترده تر کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار