رسانه های آمریکایی به اعتراضات در ایالت فرگوسن و میسوری این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، دیلی بیست" در گزارشی با اشاره به درگیری‌های اخیر در یکی از شهرهای ایالت میسوری آمریکا، هشدار داد که ناآرامی‌ها در ایالت فرگوسن آمریکا تازه آغاز شده است.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: خیابان‌های حومه میسوری مملو از قوطی‌های گاز اشک‌آور و پوکه گلوله‌های پلاستیکی شده که شب گذشته علیه تظاهرات‌کنندگان استفاده شده است. 

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" هم در گزارشی نوشت آن چیزی که باعث بروز خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا شد، می‌تواند در بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا نیز روی دهد.

این روزنامه تاکید کرد که پلیس آمریکا باید رویکرد خود با جوامع فقیر و سیاه را تغییر دهد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود به وضعیت شهر فرگوسن آمریکا اشاره کرد و نوشت که 65 درصد جمعیت این شهر را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند در حالی که 94 درصد از پلیس این شهر از سفید پوستان هستند. 

پس از آن که روز شنبه گذشته، یکی از ماموران پلیس سفید پوست شهر فرگوسون نوجوانی سیاه پوست را به نام مایکل براون مضروب کرده و کشت، موجی از اعتراضات علیه نژاد پرستی در این شهر پنج روز است که به راه افتاده است.

شب گذشته در حمایت از نوجوان کشته شده، تظاهرات دیگری نیز در شهر نیویورک برگزار شد. صدها نفر با شرکت در این تظاهرات، از خشونت ماموران پلیس امریکا انتقاد کردند.  

باراک اوباما،‌ رئیس جمهور امریکا‌، روز پنجشنبه از ساکنان شهر فرگوسن در ایالت میسوری خواست آرامش خود را حفظ کنند.

در پی ادامه اعتراضات در شهر فرگوسن آمریکا، پلیس ایالت میسوری، جایگزین نیروهای محلی شده است.  

نیکسون، فرماندار ایالات میسوری، محل تظاهرات و اعتراضات را به "منطقه جنگی" تشبیه کرده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار