آژانس همکاری امنیتی دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن با احتمال فروش موشک‌های میان‌برد هوا به هوا به ترکیه موافق است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری ریانوستی؛  آژانس همکاری امنیتی دفاع آمریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد پیرو درخواست دولت ترکیه آمریکا با احتمال فروش موشک‌های پیشرفته هوا به هوای میان‌برد به این کشور موافقت کرده است.
 
در این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا منتشر شده، آمده است: «نیروی هوایی ترکیه در نظر دارد به منظور رفع نیازمندی‌های دفاع هوایی خود و بهبود همکاری با ایالات متحده آمریکا و دیگر متحدان ناتو، موجودی خود را با این موشک‌ها بروز نماید.»
 
دولت ترکیه به دنبال دریافت 145 فروند موشک میان‌برد هوا به هوا، همراه با 40 پرتابگر LAU-129 به همراه خدمات و تجهیزات پشتیبانی، تست‌ها و آموزش‌های مربوطه از آمریکاست. ارزش این معامله حدود 320 میلیون دلار برآورد می‌شود.
 
طبق بیانیه منتشره، اجرایی شدن فروش این تجهیزات مستلزم آنست که نمایندگان دولت آمریکا و شرکت تولیدکننده، سفرهایی به ترکیه داشته باشد. این بیانیه می‌افزاید: «اعلام احتمال فروش امری است که از سوی قانون الزام شده و  صدور این بیانیه به معنای انعقاد قطعی قرارداد نیست.»
 
ترکیه یکی از متحدان اصلی واشنگتن در ناتو به شمار می‌آید. اطلاعات منتشره از سوی واحد فرماندهی آمریکا در اروپا نشان می‌دهد واشنگتن از سال 1952 که ترکیه به ناتو پیوسته بیش از 14 میلیارد دلار به آنکارا کمک نظامی کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار