هشتمین جشنواره منطقه ای شعر گویشی تمدار بیت در دو بخش آزاد و آیینی با معرفی برترین ها در اردل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛شاعران 8 استان زاگرس نشین کشور با 497 اثر در این جشنواره حضور داشتند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این جشنواره با هدف اهتمام به شاخص های فرهنگ بومی و اقوام مختلف و ایجاد هم افزایی میان هنرمندان عرصه ادبی در سراسر کشور، کشف استعدادها و فراهم نمودن فرصتی برای بروز خلاقیت های هنری در شهرستان اردل برگزار شد.

جواد کارگران با اشاره به اینکه در این جشنواره شاعرانی از استان های بوشهر، فارس، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و برخی از شهرستان های استان های مرکزی و قزوین حضور دارند، افزود: از تعداد 497 اثر رسیده به دبیرخانه، تعداد 307 اثر در بخش آئینی و 190 اثر در بخش آزاد شعر گویشی پذیرفته شد.

وی افزود: سبزعلی قاسمی از شوشتر در استان خوزستان، سلیم رزم آفرین از استان چهارمحال و بختیاری، مهرداد ناصری لو از خوزستان، اقبال طهماسبی از شهرستان اردل در استان  چهارمحال و بختیاری و رحیم جلیلی مسجد سلیمانی از استان خوزستان حائز رتبه های برتر در بخش آزاد شدند و هیات داوران از فرزاد ظفریان از شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری قدردانی کردند.

کارگران اظهار داشت: در بخش آئینی هم افرا عسگریان از ایذه در استان خوزستان،
غلامعلی آستارکی از استان اصفهان، رسول سنایی از بهمئی کهکیلویه و بویر احمد، خاطره خاتون جلدانی از خرم آباد لرستان، سید اکبر سلیمانی از لنده کهکیلویه و بویراحمد و هادی مومنی از الشتر لرستان عنوان های برتر را کسب کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.