استاندار کرمان با اشاره به مسائل زیست محیطی در کرمان،از سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به منظور پیگیری و حل مشکلات موجود،طی شهریور امسال به کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان؛علیرضا رزم حسینی در پنجمین جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، افزود: بعضی از مسائل زیست محیطی در حوزه استان قابل حل است و بعضی دیگر با حضور معصومه ابتکار پیگیری می شود و بخشی هم مربوط به شورای عالی محیط زیست کشور است.


وی در بخش دیگری از سخنانش،به جلسه ی شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی اشاره و خاطرنشان کرد: این پنجمین جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی است که براساس آن خوشبختانه تاکنون به خوبی،با دارا بودن رابطه ای دو سویه،برای توسعه ی استان گام بر داشته شده است.


رزم حسینی با تأکید بر اینکه باید دوران خام فروشی در استان کرمان تمام شود،تصریح کرد: البته با طرح های توسعه ای که برای استان اجرا می شود،دیگر سنگ آهنی برای فروش باقی نمی ماند.


وی یادآور شد: باید بخش مس نیز فعال شود.


استاندار کرمان با اعلام اینکه ظرفیت و فضای استان کرمان پذیرای سرمایه گذاران است،گفت:پنجره واحد با حضور نماینده دستگاه های مرتبط در ستاد سرمایه گذاری استان فعال است و هرکس که برای سرمایه گذاری به استان می‎آید،تا جایی که در حوزه اختیارات استان باشد،مشکلات حل و فصل می شوند.


رزم حسینی افزود: از منابع فاینانس یک میلیارد و 250 میلیون دلار سهمیه استان است که باید از آن حداکثر استفاده را کنیم.


وی از واحدهای علاقه مند به استفاده از این منابع خواست: به استانداری مراجعه کنند تا،واحدها به دولت معرفی شوند.


رزم حسینی با اعلام اینکه ظرف یک ماه آینده مزایده معدن 5 و 6 گل گهر که مدت ها بلا تکلیف بود،انجام می‎شود،خاطرنشان کرد: بدین ترتیب 200 میلیون تن سنگ آهن به چرخ فرآوری و تولید فولاد استان وارد می شود که تحول اساسی را به دنبال خواهد داشت.


وی تصریح کرد:معدن خمرود شهرستان راور نیز بعد از 42 سال تعیین تکلیف شده است که مزایده آن تا ابتدای شهریور امسال انجام و مشکل کمبود ذغال در استان رفع می‎شود.


رزم حسینی با بیان اینکه در طرح جامع فولاد کشور مقرر شده است نیازمندی های استان کرمان در خود استان دیده شود،یادآور شد: مجوز 31 میلیون تن کنسانتره در استان صادر شده که بخشی نیز فعال است.


وی با تأکید بر اینکه باید سنگ آهن را در استان داشته باشیم،افزود: مزایده این مسئله به زودی فراخوان می‎شود.


رزم حسینی رفع قوانین مزاحم و معارض با اقتصاد مقاومتی و افزایش اختیارات دستگاه‎های اجرایی در استان‎ها را از ضروریات توسعه استان‎ها عنوان کرد.


برچسب ها: مسائل ، زیست محیطی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.