مجموعه "مستند مشاهیر ایران" که به معرفی چهره‌های برجسته این مرز و بوم پرداخته است، از سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر به روی آنتن می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، مستند " مشاهیر ایران " که از تولیدات سیمای اردوی این شبکه است، به سرپرستی رحمان رستم پور به عنوان مدیر دوبلاژ به فرانسوی زبانگردانی شده است.
 
متون مستند انیمیشن "مشاهیر ایران" که زهرا اسدزاده گویندگی و ترجمه آن را انجام داده است، توسط شهین فرامرزی ویراستاری شده است.
 
  کارگردان و تهیه کننده "مشاهیر ایران" محمدرضا سعیدی بوده است. کارهای گرافیکی این مجموعه را داریوش شفیعی انجام داده و امین هاشمی و محمدسلمانی انیماتورهای این انیمیشن بوده اند.
 
این برنامه بیوگرافی بزرگان ایران را با هنر گرافیک کامپیوتری به همراه نریشن به تصویر کشیده و مخاطبان را  با زندگی و شخصیت افراد برجسته ای همچون حکیم عمر خیام، فردوسی، عطار نیشابوری، نظامی گنجوی، جامی، باباطاهر، رودکی، حکیم صدرالمتالهین ملاصدرا، سنایی عزنوی، صائب تبریزی، شیخ محمود شبستری، شیخ شهاب الدین سهروردی، وحشی بافقی، سید جمال الدین اسدآبادی، خوارزمی، سید حسن مدرس، علامه مجلسی، شیخ فضل الله نوری، میرزای شیرازی، علامه امینی، سهراب سپهری، نیما یوشیج، شهریار، ملک الشعرا بهار، رهی معیری و پروین اعتصامی آشنا می کند.
 
مستند انیمیشنی "مشاهیر ایران" در 26 قسمت  4 دقیقه‌ای تولید شده است و مخاطبان را به دیدن این مجموعه دعوت می کند. این مجموعه روزهای یکشنبه ساعت 10:23 به وقت تهران از کانال 1 شبکه سحر پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار