مدیر کل میراث فرهنگی تهران خبر داد: بازدید از زورخانه‌ها، در تورهای تهرانگردی نهادینه می‌شود.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با 17 شوال (23 مرداد) روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزشهای زورخانه‌ای، رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خبر از نهادینه شدن معرفی فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در تورهای تهرانگردی داد.
 
خسروآبادی گفت: ورزشهای پهلوانی به عنوان میراث معنوی کشور زمینه ساز ترویج روحیه جوانمردی و از خودگذشتگی است.
 
وی ادامه داد: همانگونه که معرفی میراث مادی پایتخت در تورهای تهرانگردی برنامه ریزی می‌شود، می بایست معرفی ورزشهای پهلوانی و باستانی که بر اساس تقویت روحیه پهلوانی ، انسان دوستی و از خود گذشتگی است در بارنامه بازدید ها قرار گیرد .
 
مدیر کل میراث فرهنگی تهران با اظهار آنکه : در ورزش های زورخانه‌ای، فروتنی و تواضع در عین قدرت از جمله ویژگی های اصلی قهرمان است و این یعنی رجحان اخلاق و معنویت بر زورمندی،  گفت: معماری و ابزار و وسایل این ورزش ، نماینگر فرهنگ ، هنر و هویت ارزنده ایرانی و اسلامی مردم ایران است.
 
خسروآبادی گفت: اکنون در تعدادی از مسیرهای تهرانگردی برنامه بازدید از زورخانه باغ موزه قصر قرار گرفته است که گسترش این طرح به زودی در تورهای تهران قدیم نیز اجرایی خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: جوانمردی صفتی است که تنها مربوط به ورزشکاران نیست ، زیرا جوانمردی صفتی الهی است که تمام مردم جامعه را در بر می گیرد. که امیدواریم این مناسبت فرهنگی بهانه خوبی برای ترویج اخلاق مداری و فرهنگ جوانمردی در پایتخت باشد.

گفتنی است آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در تاریخ 25 آبان 1389 برابر با 16 نوامبر 2010 در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت جهانی رسید.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.