نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش های زیست محیطی در شمال استان کرمان ، گفت: 70 درصد از محدوده های معدنی شهرستان راور صرفه زیست محیطی شده و امکان کار معادن را از افراد گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمدرضا پورابراهیمی در پنجمین جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، افزود: هم اکنون در شهرستان راور مردم به علت بیکاری دچار مشکلات خاصی شده اند که درخواست داریم ، بحث های زیست محیطی حل شود تا با بهره برداری از این معادن مشکلات اشتغال مردم برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه زمانی در استان کرمان مشکل فروش ذغال را داشتیم ، خاطرنشان کرد: امروز مشکل کسری ذغال داریم ، این درحالیست که ظرفیت های این حوزه غیرفعال مانده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به کارخانه کک سازی راور اشاره و خاطرنشان کرد: کوتاهی زیادی از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت سابق تا امروز صورت گرفته است.

پورابراهیمی تصریح کرد: دو سال از تعهد این وزارتخانه در کک سازی راور می گذرد ، اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی یادآور شد: معدن خمرود شهرستان راور هم ظرفیتیست که سال ها بلاتکلیف مانده است.

پورابراهیمی گفت: 20 سال قبل قرار بود ، این معدن به بهره برداری برسد اما هنوز حتی یک تن مواد معدنی هم بهره برداری نکرده است.

وی افزود: کوتاهی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در بهره برداری و فعال کردن معادنی که در دست خودش هست ، کاملاً مشخص است که ابتدا باید این مسئله تعیین تکلیف شود.

عضو ناظر شورای پول و اعتبار ، به صرفه اقتصادی نبودن شرکت ذغالسنگ استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: رانتی که ذوب آهن اصفهان از محل قیمت پایین ذغال و سنگ آهن می گیرد ، کمر اقتصاد استان کرمان را شکسته است.

وی تأکید کرد: باید افزایش قیمت صورت گیرد./ب

برچسب ها: چالش ، زیست محیطی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.