رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ایران ، بدون تحریم ها می تواند قطب گردشگران خارجی شود.


رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان گفت: با توجه به مذاکرات کشورهای 5+1 و تحریم هایی که آنها بر کشور ما داشتند باز هم ایران توانسته قطب گردشگری در منطقه باقی بماند.
سلطانی فر، با بیان اینکه امنیت و سابقه فرهنگی این کشور بزرگترین پشتوانه ما برای جذب گردشگر است افزود: گردشگران برای ما مبلغان فرهنگی در سراسر جهان محسوب می شوند.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها موجب شده  نیمی از هواپیماها در فرودگاه ها زمین گیر شوند افزود: با این وجود ایران می تواند هم قطب گردشگری باشد و هم اینکه گردشگران کشورهای مصر، سوریه و عراق که هم اکنون با ناامنی مواجه اند را جذب کند.
سلطانی فر از همکاری مردم و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری کشورقدردانی و خاطرنشان کرد: در این وضعیت بحران، مردم و سرمایه گذاری آنها موجب شده بخش گردشگری در کشور زیان ده نباش.
وی افزود: متاسفانه در کشور ما در سال 91 وضع اقتصادی کشور 5/7 درصد و در سال 92 ، 2درصد به جای رشد، بیلان منفی داشته است اما در بخش گردشگری و خدمات خوشبختانه درآمدزایی ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را داشته ایم..
معاون رییس جمهور با بیان اینکه باید در  کمک به مردم و سرمایه گذاران به سمتی برویم تا هم اشتغالزایی و هم جذب گردشگر و درآمدزایی را در کشور داشته باشیم ابراز داشت: باید از همه ظرفیت های کشور به خوبی استفاده کنیم و با توجه به جاذبه های تاریخی که در کشور داریم به جای رتبه ی پنجم کشور به رتبه نخست برسیم.
سلطانی فر اضافه کرد: کشور ما از نظر ورود گردشگر رتبه دهم را در جهان دارد که با برنامه ریزی مناسب، تخصیص اعتبار و کمک بخش خصوصی می توان این رتبه را به رتبه ی هفتم رساند./ب
برچسب ها: تحریم ، گردشگران ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.