دیوید کامرون طی گفتگوی خود با اولاند،‌ اردوغان، و بارزانی، موضوعات مختلفی از قبیل بحران عراق و غزه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از وب‌سایت رسمی دولت انگلیس، دیوید کامرون طی گفتگوی خود با فرانسوا اولاند،‌ طیب اردوغان، و مسعود بارزانی، موضوعات مختلفی از قبیل بحران عراق و غزه را مورد بررسی قرار داد.


طی گفتگوی تلفنی با طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه،‌ کامرون پیروزی وی را در انتخابات این کشور تبریک گفت و اوضاع کشورهای منطقه از جمله عراق و فلسطین را مورد بررسی قرار داد. کامرون اعلام کرد انگلیس آماده همکاری با ترکیه برای کمک‌رسانی به مردم عراق و دفاع از آن‌ها در برابر حملات گروه تروریستی داعش است.


در رابطه با بحران غزه نیز هر دو طرف خواهان یک راه‌حل دائمی و پایدار برای این موضوع شدند. علاوه بر این، طرفین اعلام کردند جامعه جهانی باید برای کمک‌رسانی به مردم بی‌پناه غزه و یاری رساندن به آن‌ها برای ساخت شهر خود، به پا خیزد.
 

در گفتگو با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نیز کامرون در رابطه با بحران عراق و اوکراین سخن گفت. طرفین اظهار کردند باید برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم عراق و حمایت از آنها در برابر حملات داعش اقدام کرد. آن‌ها همچنین خواهان کمک‌های بیشتر از سوی اتحادیه اروپا شدند و افزودند که این موضوع را در شورای امور خارجه که روز جمعه تشکیل جلسه خواهد داد، مطرح خواهند کرد. در رابطه با بحران اوکراین نیز طرفین خواستار توقف مداخله روسیه در امور این کشور و توقف بی‌ثباتی در اوکراین شدند.


طی گفتگو با مسعود بارزانی رئیس دولت خودگردان کردستان، کامرون آمادگی کامل انگلیس را برای دفاع از مردم این اقلیم در برابر حملات داعش اعلام کرد. بارزانی نیز میزان پیشرفت عملیات‌های نیروهای پیشمرگه در مناطق مختلف اقلیم کردستان را برای کامرون بیان کرد. علاوه بر این، کامرون تصریح کرد انگلیس آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه و درخواست از هم‌پیمانان خود در سطح جهانی برای ارسال کمک‌های نظامی به این منطقه است. هر دو طرف نیز نیاز به یک دولت جامع و یک پارچه در عراق را تحت رهبری "حیدر العبادی" رئیس دولت جدید این کشور بسیار ضروری دانستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار