شهردار منطقه 22 تهران از بهره‌برداری فاز دوم دریاچه شهدای خلیج‌فارس در شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مولایی شهردار منطقه 22 تهران در نشست خبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در چشم‌انداز برنامه 1404 طبق پیش‌بینی‌ها جمعیت این منطقه به 400 هزار می‌رسد.

وی در ادامه بیان کرد: منطقه 22 قطب گردشگری است و این به لحاظ وجود تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری همچون بوستان چیتگر ،‌ جوانمردان، دریاچه شهدای خلیج‌فارس و غیره باعث حضور گردشگران در این منطقه شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: منطقه 22 در سه یا چهار سال آینده به قطب خرید تبدیل خواهد شد و مجموعه‌های و مراکز خرید در حال احداث است مراکزی که در آن شهربازی و هتل‌های ستاره‌دار در نظر گرفته خواهد شد.

مولایی افزود: دریاچه شهدای خلیج‌فارس 250 هکتار وسعت دارد که 130 هکتار آن آبی و 120 هکتار آن ساحلی است؛ بخش عمده‌ای از دریاچه در ضلع شرقی و شمالی در شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد. این دریاچه در تعطیلات روزانه 30 هزار گردشگر را دارد که با بهره برداری فاز دوم این دریاچه در ضلع شرقی و شمالی آن جمعیت گردشگران بالغ بر دو برابر بیشتر می‌شود؛‌ در ضمن از کشورهای خارجی هم گردشگران از این دریاچه بازدید می‌کنند.

شهردار منطقه 22 اظهار داشت: نقل و قول‌هایی شده که آب دریاچه شهدای خلیج‌فارس آلوده است اما این گفته‌ها دروغی بیش نیست، آب دریاچه توسط دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظارتی مورد تحقیق قرار گرفته و مورد آزمایش قرار گرفته است و خوشبختانه هیچ گونه مشکل زیست محیطی و آلودگی این دریاچه ندارد.

وی اذعان کرد: در محیط دریاچه شهدای خلیج‌فارس فضاهای متفاوتی طراحی و ساخته شده که از جمله آن می‌توان به وجود 15 فضای بازی برای خانواده‌ها اشاره کرد و اماکن تفریحی و سرگرمی دریاچه شهدای خلیج‌فارس به گونه‌ای ساخته شده که برای تمام سنین وسایل بازی ساخته شده است.

مولایی با بیان اینکه منطقه 22 به عنوان دهکده سلامت شناخته شده گفت: با توجه به ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال ساخت در چشم‌انداز 1404 و طی سال‌های آتی در پایتخت از آن به عنوان دهکده سلامت یاد می‌شود.
 
* 90 هزار اشتغال‌زایی در غرب پایتخت

شهردار منطقه 22 اشتغال‌زایی 90 هزار تن افزود:‌ در منطقه 22 به دنبال درآمدهای پایدار هستیم و 17 پروژه در این راستا در حال ساخت است که طی دو سال آینده بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که بر همین اساس طی پنج سال آینده حدود 90 هزار فرصت شغلی در این منطقه ایجاد می‌شود.

مولایی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه منطقه 22 از نظر جغرافیایی به طوری قرار گرفته است که در ورودی و خروجی استان‌های تهران و البرز واقع شده است که در آینده‌ای نزدیک فضایی جهت استراحت مسافران این استان‌ها ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دریاچه ، شهدا ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار