رئیس موسسه‌ی و تأمین اجتماعی گفت: برای آنکه بتوانیم از سود جمعیتی حال حاضر کشور بهره‌مند شویم لازم است تا سیاست‌های مناسب در حوزه اشتغالزایی داشته باشیم.

 محمدرضا سپهری رئیس موسسه‌ کار و تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: کشورمان در حال حاضر در مرحله پنجره فرصت جمعیتی قرار دارد یعنی در مرحله‌ای که در آن تمرکز عمده جمعیت در گروه با‌القوه فعال است به طوری که وابستگی به شدت کاهش می‌یابد است و مازاد درآمد جمعیت می‌تواند در امور رفاهی رشد و توسعه کشور سرمایه‌گذاری شود.  
وی در ادامه تصریح کرد: تمامی کشورهایی که توانسته‌اند به توسعه برسند از این مرحله به نحو احسن استفاده کرده‌اند و بسترهای مناسب را برای بهره برداری مناسب از این فرصت فراهم کرده‌اند.  
رئیس موسسه‌ کار و تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های لازم جهت بهره‌مندی از پنجره فرصت جمعیتی  و برای اینکه بتوانیم از این سود جمعیتی بهره‌مند شویم لازم است تا سیاست‌های مناسب در حوزه اشتغالزایی داشته باشیم. 

سپهری تأکید کرد: کشورمان از سال 75 دارای تجربه پنجره فرصت جمعیت بوده است و تا سال 1415 نیز همچنان برای بهر برداری باز خواهد بود. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: ضرورت ، سیاست ، مناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار