اسرائیل با دور زدن کاخ سفید آمریکا و دریافت مستقیم مهمات از وزرات دفاع آمریکا، موجبات خشم مقامات کاخ سفید شده‌ است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، اسرائیل با دور زدن کاخ سفید آمریکا و دریافت مستقیم مهمات از پنتاگون، وزرات دفاع آمریکا، موجبات خشم مقامات آمریکایی را فراهم کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد مقامات کاخ سفید آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور ،که در جریان جنگ نظامی  رژیم صهیونیستی در نوار غزه از دولت  این رژیم حمایت کردند، ماه گذشته میلادی پس از آنکه دریافتند نظامیان اسرائیل با دور زدن آنها و بدون تصویب کاخ سفید و وزارت امور خارجه بطور مستقیم از پنتاگون مهمات دریافت می کردند و نیاز خود را تامین می نمودند شوکه شدند.

بر اساس این گزارش از ماه گذشته میلادی که رژیم اسرائیل با دور زدن کاخ سفید اقدام به دریافت مهمات بطور مستقیم از پنتاگون کرده است، دولت "باراک اوباما "رئیس جمهور آمریکا کنترل بسیار شدیدی روی انتقال سلاح از آمریکا به اسرائیل اتخاذ کرده است.

 برخی از مقامات آمریکا و اسرائیل می گویند ترفند و شگردهای چاره جو در کاغذ بازی روشن می کند که چقدر نفوذ کاخ سفید آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور در دولت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی  کم است و دو طرف نیز از آن آگاه هستند.

در این گزارش آمده است: مقامات سیاسی سابق و کنونی آمریکا می گویند از ماه گذشته میلادی که اسرائیل اقدام به دریافت مستقیم مهمات از پنتاگون کرده است  و وزارت امور خارجه آمریکا موفقیت چندانی برای برقرار آتش بس نداشت، رابطه دولت های آمریکا و اسرائیل آسیب دیده است و روابط آمریکا و اسرائیل از زمان آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما به پائین ترین حد خود رسیده است.  هم اکنون در مذاکرات آتش بس قاهره نیز مقامات مصر نیز نقش اصلی و محوری را بین نمایندگان حماس و اسرائیل برای برقراری آتش بس طولانی و پایان دادن به جنگ در نوار غزه بعهده دارند و برخلاف گذشته که آمریکا نقش محوری و میانجیگر را بر عهده داشت، تنش بین آمریکا و اسرائیل سبب شده است تا آمریکا در مذاکرات قاهره عمدتا از بیرون نظاره گر آن باشد. مقامات کاخ سفید آمریکا می گویند اوباما رئیس جمهور این کشور روز گذشته تماس تلفنی با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل داشته است به نحویکه این تماس تلفنی بطور خاص یک تماس پرخاشگرانه بوده است. اوباما در این تماس تلفنی به نخست وزیر اسرائیل اطمینان داده است که امضای توافقنامه طولانی بمدت آتش بس با حماس امنیت مطمئنه اسرائیل را تامین می کند.

این گزارش افزود:  برخی از تحلیلگران سیاسی می گویند جنگ کنونی در نوار غزه بین نیروهای حماس و اسرائیل سومین جنگ در شش ساله گذشته است و این باعث شده است تا نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و گروه امنیت داخلی اسرائیل نسبت به وعده وعیدهای دولت آمریکا نامطمئن و بی اعتماد باشند. دولت اسرائیل با ضعیف و ساده توصیف کردن دولت اوباما رئیس جمهور آمریکا تلاش می کنند تا با دور زدن و گذر از کاخ سفید آمریکا با متحدان خود در کنگره آمریکا و یا هر جای دیگری از وزارتخانه های آمریکا در ارتباط باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار