مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: 40 درصد کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

 حمیدرضا خانپور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: پر کردن خلاء‌های آموزش فارغ التحصیلان آموزش‌های علوم نظری دانشگاهی به منظور ورود به بازار کسب و کار و آشنایی با محیط واقعی کار تنها از طریق آموزش های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی امکان‌پذیر است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت ارتقاء توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای جلوگیری از معضل بیکاری در میان قشر تحصیلکرده به منظور عدم مهارت کافی برای ورود به فضای کسب‌وکار هم‌اکنون 40 درصد از کارآموزان و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: گواهینامه‌های مهارت برای کارآموزان و جوانان جویای کار که موفق به گذراندن آزمون‌های تئوری با نمره 50 و عملی با نمره 70 شوند ظرف مدت یک ماه صادر می‌شود که این امر خود زمینه‌ساز اشتغال مولد را برای آن ها فراهم می کند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: دانش ، مهارت ، کارآموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار