نایب رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران گفت: رونمایی از بسته "سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود" انگیزه و امید را در بخش خصوصی به وجود آورده است و به نظر می رسد بتواند رکود جدی کنونی اقتصاد ایران را درمان کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان؛ محسن جلال پور صبح امروز در پنجمین جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد ، وظیفه بخش خصوصی را همراهی و همکاری در همه فعالیت های اقتصادی و مشاوره در مسیر خروج از رکود دانست و افزود: این همراهی تاکنون از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد:مسائل اقتصادی مختلف،مطالبات بخش خصوصی،مسائل مالی،تأمین نقدینگی، مسائل مالیاتی وعوامل پیشرونده برای خروج از رکود در این بسته دیده شده است.

جلال پور در بخش دیگری از سخنانش به تشریح میزان اشتغال استان در بخش کشاورزی طی سالهای گذشته پرداخت و تصریح کرد: در سال80 میزان اشتغال استان در کشاورزی 43.1 درصد بود که این رقم در سال 85 به 29 درصد کاهش یافت و به طور قطع در سرشماری سال 95 به دلیل بحران آب و مشکلات ناشی از آن کاهش بیشتری هم خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه استان کرمان ظرفیت معدنی زیادی دارد،بر استفاده بیشتر از ظرفیت معادن استان تأکید کرد.

جلال پور یادآور شد: 5 معدن از 6 معدن بزرگ کشور در استان کرمان وجود دارد که ذخایر معدنی فراوانی از جمله مس، کرومیت، سنگ آهن را استخراج می کنند،این در حالیست که به درستی از آنها استفاده نشده است و باید حداکثر بهره وری را از این معادن داشته باشیم.

وی فقدان برنامه ریزی،فرسوده بودن ماشین آلات، کشفیات و استخراج ناقص و ... را از جمله چالش ها و مشکلات حوزه معادن استان کرمان برشمرد.

جلال پور با بیان اینکه در بین ظرفیت های استانی و رشته های دانشگاهی پیوند لازم وجود ندارد ، بر ایجاد این پیوند تأکید کرد.


برچسب ها: بسته ، دولت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.