عضو هیئت مدیره ناشران دانشگاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نگاه تشریفاتی و تفریحی ناشران به نمایشگاه کتاب فرانکفورت

"علی‌اکبر تورانیان" عضو هیئت مدیره ناشران دانشگاهی گفت: حضور ناشران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت یک حضور صرفا تشریفاتی و تفریحی است.

علی اکبر تورانیان عضو هیئت مدیره ناشران دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: نمایشگاه  بین‌المللی کتاب فرانکفورت به عنوان یک نمایشگاه مرجع که تمامی کشورها در آن برگزیده ترین آثار خود را عرضه می‌کنند باعث شده بسیاری از این ناشران صرفا به صورت تشریفاتی و تفریحی در آن به شرکت کنند.

وی افزود: هر سال مراجع متعددی از ماه های نزدیک به نمایشگاه با اعلام فراخوان و برگزاری  جلسه می‌پردازند اما بهتر است در حلول سال با هماهنگی و همکاری ناشران جلساتی تشکیل شود تا گزیده آثار به نمایشگاه راه یابد.

وی افزود: کارشناسان باید محتوای ادبی و فرهنگی غرفه‌ای که به جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد را بررسی و ارزیابی کنند چون در دوره قبل این غرفه در شان کشور ایران نبوده است.

تورانیان عنوان کرد: برای اینکه کار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به نتیجه برسد باید قبل از شروع نمایشگاه فضای ادبی و علمی کشور آلمان بررسی شود تا با اقدامات مقتضی نیاز سنجی شود و اگر قدار است نشستی در این نمایشگاه برگزار شود پیرامون جریان‌ها مناسب‌های روز باشد.

وی خاطرنشان کرد: نباید به نمایشگاه کتاب فرانکفورت به شکل تشریفاتی و تفریحی نگاه کرد کشور خود را باید برنامه‌ریزی مناسب به جهانیان معرفی کنیم.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار