پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت این موسسه طرحی برای جنگ الکترونیکی دارد که به طور خودکار با هرگونه حمله‌ای از طریق اینترنت مقابله می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، "ادوارد اسنودن" کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت این موسسه در حال تهیه برنامه ای برای جنگ الکترونیکی است که به طور خودکار با هرگونه حمله ای از طریق اینترنت بدون مداخله انسان مقابله می کند. 

 اسنودن در مصاحبه با مجله "وایرد" گفت آژانس امنیت ملی آمریکا در حال تهیه برنامه ای رایانه ای به نام "مانسترمایند" است که برای شناسایی و مقابله با حملات الکترونیکی طراحی شده است. 

اسنودن افزود، این برنامه پس از کامل شدن، بدون نیز به مداخله انسان به حملات الکترونیکی پاسخ خواهد داد. 

وی هشدار داد این برنامه ممکن است ناخواسته جنگی را آغاز کند و تهدیدی برای اطلاعات خصوصی خواهد بود زیرا ایجاب می کند آژانس امنیت ملی همه تماس های الکترونیکی با آمریکا را بررسی کند. 

این پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا  گفت این تلاش ها موجب شد او به سوی جمع آوری و انتشار اسناد داخلی دولت آمریکا که پرده از جاسوسی ها برداشت پیش برود.

وی در بخشی دیگر از افشا‌گری‌هی خود گفت که در طی 2 سال درگیری شدید در سوریه  گروهی از هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا از از فعالیت‌های سایبری آفلاین در سراسر سوریه جاسوسی کرده‌اند.

اسنودن ادامه داد: گروهی از هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا سعی کرده اند تا به بزرگترین تامین کننده سرویس اینترنت در سوریه نفوذ کرده و به آن دسترسی پیدا کنند. سوریه تنها یک آی اس پی بزرگ یعنی تامین کننده سرویس اینترنت در اختیار داشته است.

وی در این خصوص گفت که روزی یکی از افسران اطلاعاتی به وی گفته است که بخش هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا در سال 2012 میلادی سعی کرده است تا به سرویس تامین کننده اینترنت در سوریه نفوذ کند. این مساله به سازمان امنیت ملی آمریکا این اجازه را می داده تا به ایمیل ها و سایر فعالیت های اینترنتی در بخش های زیادی از سوریه دسترسی داشته باشد.

نفوذ به این سیستم موجب قطع ناگهانی اینترنت در سراسر سوریه شده است و این در حالی بود که عموم مردم سوریه نمی‌دانستند که عامل اصلی قطع اینترنت دولت آمریکا بوده است.

بر اساس این افشاگری اسنودن اهمیت زیادی دارد زیرا بسیاری از ناظران بر این باور بودند که افراد و گروه‌های دیگری از جمله دولت سوریه، هکرهای وابسته به دولت دمشق یا رژیم صهیونیستی مسئول اصلی جاسوسی از فعالیت های سایبری آفلاین در این کشور بوده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار