در رقابت های هوپ تاکرای جهان در تایلند دو ورزشکار گیلانی همراه تیم ملی کشورمان نایب قهرمان شدند.

رییس هیات انجمن های ورزشی گیلان در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت گفت : تیم سه نفره هوپ تاکرای ایران که مجید سلمانی و امیر خانی دو ورزشکار گیلانی را در ترکیب خود داشت به مقام نایب قهرمانی جهان رسید.

 اسماعیل شکری افزود: در قسمت بانوان این رقابت های جهانی هم تیم سه نفره هوپ تاکرا با در اختیار داشتن محدثه تقی زاده و صغری پورصفر از گیلان در جایگاه سوم جهان ایستاد .

وی خاطرنشان کرد : هدایت تیم ملی بانوان را برعهده سارا شاهسواری از گیلان بود.

  رشته ورزشی هوپ تاکرا یکی از رشته های ورزشی داخل سالن است که از سال 2005 در برنامه بازی های آسیایی گنجانیده شده است. دراین بازی اعضای تیم تلاش می کنند با پا توپ بازی را به داخل سبد انداخته و امتیاز بگیرند، امتیاز بیشتر تیم برنده را مشخص می کند.

در عین حال سپک تاکرا رقابتی است که دو تیم توپ بازی را با پا به دوطرف توری شبیه تور والیبال به سوی هم پرتاب می کنند، این بازی 500 سال قبل در مالزی پایه گذاری در سال 1382 توسط تعدادی از علاقه مندان و کارشناسان ورزش وارد ایران شد.  با توجه به جذابیت این رشته ورزشی و علاقه مندی و توانمندی  ایرانیان در مهارت های فردی و انجام حرکات اکروباتیک این رشته به سرعت جای خود را در میان جوانان ایرانی باز کرد .

این رشته ورزشی زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی کشور فعالیت دارد و خوشبختانه گیلان در این رشته ، یکی از قطب های برتر محسوب می شود و ورزشکاران و مرببان گیلانی حضوری پررنگ در تیم های ملی دارند .

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.