مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های مرتع‌داری در یک میلیون هکتار عرصه مرتعی آذربایجان‌غربی اجرا مي شود.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه طرح‌های مرتع‌داری در یک میلیون هکتار عرصه مرتعی آذربایجان غربی اجرا خواهد شد گفت: با توجه به شرایط اقلیمی آذربایجان‌غربی مراتع متنوع و غنی از لحاظ پوشش گیاهی در استان موجود است ولی ظرفیت مراتع موجود جوابگوی دام‌ها نبوده به طوری که با وجود 2 میلیون و 800 هزار هکتار مراتع، پنج میلیون هکتار تعلیف صورت می‌گیرد و موجب تخریب مراتع می‌شود.

وی اجرای طرح‌های مرتع‌داری در راستای حفاظت از عرصه‌های مرتعی را از وظایف منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی عنوان کرد و ادامه داد: طرح‌های مرتع‌داری با مشارکت بهره‌برداران در مراتع انجام شده و مشارکت اهالی روستاها و مجریان بهره‌بردار در حفاظت از مراتع مورد تاکید است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اجرای طرح‌های مرتع‌داری و رعایت زمان حضور در مراتع برای حفاظت و احیای عرصه‌های مرتعی در 470 هکتار اجرا و به مجریان بهره‌بردار واگذار شده است.

وی با اشاره به میزان بارندگی در آذربایجا‌ن‌غربی خاطرنشان کرد: میزان این نزولات 17 میلیارد مترمکعب برآورد می‌شود که بیشتر آن‌ها به دلایل مختلف به صورت سیلاب خارج می‌شودب/.

برچسب ها: طرح ، منابع ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.