ادامه خشونت‌های پلیس در ایالت میسوری آمريکا

پلیس میسوری آمریکا روز گذشته تظاهرکنندگانی که به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست غیر مسلح توسط یک افسر پلیس معترض بودند را با خشونت متفرق کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های آمریکایی گزارش دادند پلیس میسوری روز گذشته برای متفرق کردن تظاهرکنندگان که به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست غیر مسلح توسط یک افسر پلیس معترض بودند ،از گاز اشک آور و بمب های آتش زا استفاده کرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان و دیگر رسانه های آمریکایی گزارش دادند پلیس ضد شورش به معترضان نزدیک یک پمپ بنزین در شهر فرگوسن  در حوالی سنت لوئیس حمله کرد.

همچنین در این درگیری پلیس دو خبرنگار را در حال ارسال گزارش درباره این ناآرامی که در پی کشته شدن مایکل براون 18 ساله بر اثر تیراندازی پلیس در روز شنبه رخ داد. بازداشت کرد.

"مرگ براون" سبب بروز آشوب در این منطقه شد و بسیاری آن را با حادثه فوریه 2012 - کشته شدن ترایوون مارتین بر اثر تیراندازی پلیس در فلوریدا - مقایسه می کنند.

پلیس وسلی لوری خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و رایان ریلی خبرنگار هافینگتون پست را پس از آن  بازداشت کرد که آنها در رستورانی در حال شرح این حادثه در توئیتر بودند.

لوری در صفحه توئیتر خود اعلام کرد پلیس بدون هیچ توضیحی برای بازداشت ، تنها آنها را " متخلف " معرفی کرد اما قبل از آزاد کردنشان آنها را به ارتکاب هیچ جرمی متهم نکرد.


پیشتر، پلیس چندین بار به سوی یک نوجوان 19 ساله تیراندازی و اقدام به متفرق کردن حدود 30 نفری کرد که در نزدیکی محل حادثه تجمع کرده بودند . گزارش های منتشر شده حاکی است این نوجوان به بیمارستان منتقل شد اما نام او فاش نشده است.

در لس آنجلس، پلیس روز دوشنبه یک نوجوان سیاه پوست را طی انجام یک " عملیات جستجو " به ضرب گلوله کشت. اداره پلیس لس آنجلس در بیانیه ای اعلام کرد:" هنوز مشخص نیست آیا فرد مظنون هیچ گونه ارتباطی با باندهای تبهکار داشته است یا خیر."

در این بیانیه همچنین آمده است:" این مظنون به یک بیمارستان محلی منتقل شد اما در نهایت جان باخت."

مقامات شهر فرگوسن از معترضان خواستند آرامش خود را حفظ کنند.

گفته می شود آشوب گران یکشنبه شب به چندین مرکز تجاری در سنت لوئیس حمله کردند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار