مدیر دفتر برق سازمان انرژی های نو ایران گفت: طرح نصب نیروگاه های کوچک خورشیدی هم اکنون در هزار و 200 نقطه کشور در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،سامان میرهادید يروزدر جمع خبرنگاران در مشهد افزود: در این طرح که از پارسال در قالب بند 69 قانون بودجه اجرایی شد ، نیروگاه های کوچک خورشیدی در پشت بام های شرکت های برق منطقه ای و توزیع سراسر کشور ، برخی از مساجد ، مدارس ، ساختمان های اداری و برخی از مشترکان خانگی نصب می شود.
وی با اشاره به پراکندگی نصب نیروگاه های خورشیدی در همه نقاط کشور افزود: استان های سه گانه خراسان یکی از بهترین محدوده ها برای بهره برداری از طرح های انرژی های خورشیدی هستند.
مدیر دفتر برق سازمان انرژیهای نو ایران گفت: تولید هفت هزار و 500 کیلو وات برق در قالب این نیروگاه های خورشیدی پیش بینی شده است.
میرهادی افزود: تولید هزار و 100 کیلووات در نیروگاه های خورشیدی مساجد ، 2 هزار و 300 کیلووات در نیروگاه های مدارس و 2 هزار و 500 کیلو وات در شرکت های برق منطقه ای و توزیع کشور پیش بینی شده است.
وی گفت: تولید 350 کیلووات در حوزه مشترکان خانگی و هزار و 300 کیلووات نیز در حوزه ادارات و مشترکان بخش های خصوصی پیش بینی شده است.
مدیر دفتر برق سازمان انرژی های نو کشور افزود: تاکنون نصب نیروگاه های کوچک خورشیدی به ظرفیت دو هزار و 300 کیلووات به طور کامل در کشور اجرایی شده است.
میرهادی با تأکید بر ضرورت کاربرد انرژی های نو در کشور گفت: استفاده از این انرژی ها از منظر سیاسی راهبردی ، دیپلماسی انرژی ، مسائل زیست محیطی و کاهش استفاده از منابع فسیلی اهمیت زیادی دارد زیرا ایران از قابلیت های خاصی در زمینه کسب انرژی از خورشید و باد بهره مند است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: نیروگاه ، کوچک ، خورشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.