به گفته یک منبع آگاه، تندروهای سنی خواستار آزادی شماری از اسلام گرایان زندانی در لبنان از جمله عماد احمد جمعه تبعه سوریه در مقابل آزادی 36 سرباز و پلیس لبنانی هستند که به گروگان گرفته شده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه؛ روز دوم اوت درگیری هایی در شهرک مرزی عرسال بین ارتش لبنان و تندروهای سنی روی داد که از سوریه وارد لبنان شده بودند. این درگیری ها به دنبال بازداشت "عماد جمعه" به دست ارتش آغاز شد. افراد مسلح هم اکنون 19 سرباز و 17 ژاندارم لبنانی را در بازداشت خود دارند.
پنج روز درگیری در عرسال به کشته شدن 19 سرباز و دهها فرد مسلح اسلام گرا و غیرنظامی منجر شد.
یک منبع آگاه از ماجرا که خواست نامش فاش نشود گفت تصاویر ویدئویی که هفت سرباز لبنانی را زنده نشان می دهد از طریق روحانیونی که نقش میانجی را برای حل این مشکل برعهده دارند، تحویل مقامات لبنانی شده است. وی افزود جسد یکی از سربازان لبنانی نیز در اختیار تندروها است. وی گفت: «یکی از مهم ترین بندهای مرحله بعدی، آزادی شماری از زندانیان از جمله عماد جمعه است».
شیخ عدنان امامه سخنگوی هیئت علمای مسلمان لبنان نیز گفت:‌ «تصاویری ویدئویی از شماری از سربازان که نام و محل تولدشان را ذکر می کنند در اختیار طرفهای ذیربط در دولت لبنان قرار دادیم».
وی افزود: «فهرست خواسته های گروه مقابل را که خواسته هایی کلی از جمله لغو محاصره اردوگاه ها در عرسال» و درمان مجروحان است تحویل مقامات لبنانی دادیم. امامه از تایید یا تکذیب درخواست تندروها برای آزادی اسلام گرایان بازداشت شده خودداری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار