زنگنه، از فراخوان ساخت واحدهای مینی ال.ان.جی تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: البته در این زمینه وزارت نفت سرمایه گذاری نمی کند، این کار باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه در رابطه با میزان تولید نفت در کشور اظهار داشت: در حال حاضر 1.8 میلیون بشکه ظرفیت پالایش فعلی ما است و هم اکنون هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

وزیر نفت تصریح کرد:با راه اندازی اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ظرفیت 360 هزار بشکه ، پالایشگاه 150هزار بشکه ای آناهیتا  همچنین 400 هزار بشکه در شیراز، در مجموع  تولید کشور به سه میلیون بشکه خواهد رسید، در واقع برنامه ما سه میلیون بشکه در روز است. آنچه مهم این است که شبکه پتروشیمی سیراف از لحاظ تکنولوژی مشکلی ندارد و از سال آینده 8000 بشکه استخراج می کند.
 
وي با اشاره به اينکه 10 سال پيش کشور در صنعت سي ان جي نيز تازه کار بود، افزود: امروز ايران در صنعت سي ان جي داراي مزيت هاي بسيار خوبي است که همين اتفاق مي تواند در مورد ميني ال ان جي بيافتد.
 
وزير نفت با اشاره به برنامه دولت براي توسعه صنعت پتروشيمي از نهايي شدگان برنده هاي هشت پالايشگاه صيراف تا پايان شهريور خبر داد.
 
زنگنه در مورد صادرات برق و کمکي که وزارت نفت مي تواند در اين زمينه بکند، گفت: از همين فرصت استفاده کرده و به تمام کساني که اين امکان را دارند به تمام مرزهاي ايران برق صادر کنند اعلام مي کنم گاز مورد نياز آنها را به صورت رايگان تحويل خواهيم داد.
 
وي در اين مورد افزود: در صورتي که راندمان توليد برق توسط بخش خصوصي براي صادرات به بالاي 55 درصد برسد، ما اين امکان را خواهيم داشت که گاز مورد نياز آنها را به صورت رايگان به آنها تحويل داده و بعد از فروش برق سهم خود را دريافت کنيم.  
 
فراخوان ساخت واحدهای مینی ال.ان جی
 
نامدار زنگنه از فراخوان ساخت واحدهای مینی ال.ان.جی تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: البته در این زمینه وزارت نفت سرمایه گذاری نمی کند، این کار باید توسط بخش خصوصی انجام شود.
 
وی با اظهار این که به سرمایه گذاران در ساخت مینی ال.ان.جی اجازه صادرات داده خواهد شد، گفت: علاوه بر این، وزارت نفت خرید بخشی از تولیدات مینی ال.ان.جی ها را ضمانت می کند.
 
وزیر نفت با بیان این که تاکنون برخی افراد برای سرمایه گذاری در این بخش ابراز علاقمندی کرده اند،افزود:هنوزدر این زمینه ضعیف هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار