"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس برای ریاست نشستی در مورد بحران عراق تعطیلات خود را نیمه کاره رها کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به گزارش خبرگزاری رویترز، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس برای ریاست نشستی در مورد بحران عراق تعطیلات خود را نیمه کاره رها کرد. 

برخی سیاستمدارن و کارشناسان نظامی از کامرون خواسته‌اند در عراق مداخله نظامی کند. کامرون در حالی به محل کار بازگشته است که ایران و آمریکا دو متحد عراق از انتخاب نخست وزیر جدید عراق استقبال کرده‌اند.  نخست وزیر جدید عراق از رهبران سیاسی این کشور خواسته است به اختلافات فلج کننده‌ای که به تروریست‌های داعش اجازه داده است یک سوم خاک این کشور را تصرف کنند پایان دهند. 

قرار بود کامرون روز پنجشنبه از سفر به پرتغال بازگردد اما دفتر وی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد وی به انگلیس بازگشته است و نشست کمیته واکنش سریع دولت انگلیس به ریاست وی برگزار خواهد شد. 

تعدادی از نمایندگان پارلمان از کامرون خواسته‌اند نمایندگان را نیز از تعطیلات تابستانی بازگرداند تا در مورد عراق بحث کنند. دست کم دو تن از مقامات ارشد سابق نظامی نیز گفته‌اند انگلیس باید به پیروی از آمریکا علیه تروریست‌های داعش در عراق دست به اقدام نظامی بزند.

انگلیس هم اکنون با هواپیماهای سی 130 به آوارگان عراقی که در شمال این کشور گرفتار شده‌اند بسته‌های کمکی می‌رساند و جنگنده‌های تورنادو و بالگردهای شینوک به عراق فرستاده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار