معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح سیاست ها و برنامه های کاری حوزه صنایع جزئیات بسته "سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود" را تشریح و اعلام کرد: بیش از 80 درصد مشکلات بخش صنعت از سوی دولت در این بسته دیده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محسن صالحی نیا امروز در دیدار با برخی از فعالان صنعت استان کرمان که در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برگزار شد ، به برگزاری همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود طی روز گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس این بسته همه برنامه های دولت و توسعه فعالیت های اقتصادی در سطح کلان، از جانب رییس جمهوری تشریح شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فضای کسب و کار با توجه به قانون مربوط و فعالیت های اجرایی به عنوان نخستین مسئله دارای اهمیت در بسته خروج از رکود مطرح شده است.

صالحی نیا تصریح کرد: توسعه تولید ، استفاده از ظرفیت های ایجاد شده ، ایجاد ارزش افزوده بیشتر در قالب تسهیلات و حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی توسط بنگاههای اقتصادی از دیگر مواردیست که رییس جمهوری به صورت کلان بیان کرده اند.

وی تأکید کرد: بازار سرمایه و منابع اشخاص باید به کمک تولید و توسعه اقتصادی کشور بیاید.

صالحی نیا با اعلام اینکه به مصوبات باید به طور دقیق توجه کنیم و فقط شنیده ها را به منزله مصوبه تلقی نکنیم ، یادآور شد: مبنای ما برای اجرای لایحه حمایت از تولید ، تصویب این لایحه در مجلس است.

وی از "حمایت از صنایع کوچک و متوسط" در قالب این لایحه خبر داد و گفت: در این لایحه قرار است ، تأمین مالی این صنایع به وسیله بانکها و تأمین صنایع بزرگ از راه بازار سرمایه انجام شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت به بدهی های دولت اشاره کرد و افزود: در بسته ی پیشنهادی دولت در چند بند به این موضوع پرداخته شده است.

صالحی نیا با اشاره به سخن رییس جمهوری ، مبنی بر اینکه دولت نمی خواهد دولت بدهکاری باقی بماند ، خاطرنشان کرد: وی(ریاست جمهوری) تأکید داشتند تا انتهای سال 93 بدهی های دولت تسویه شود.

وی با اعلام اینکه تا دو سال قبل منابع و مصارف تناسب منطقی با هم داشتند ، تصریح کرد: متأسفانه بعد از افزایش قیمت نهاده های تولید ، این تناسب به هم خورد.

صالحی نیا ابراز امیدواری کرد: با تزریق نقدینگی، بتوان اقدام مناسبی در تولید انجام داد.

وی یادآور شد: بانک ها اموال و دارایی های غیرمتعارف بسیاری دارند که در لایحه حمایت از تولید ، بانک ها مؤظف به فروش اموال و دارایی شده اند.

معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: چهارچوب کلان در تمام کشورها این است که شاخص هایی در بخش های مختلف اقتصاد تعریف می شود و زیرمجموعه ها با این قواعد خود را تنظیم می کنند.

صالحی نیا به حذف معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی اشاره کرد و افزود: این بحث در بسته حمایتی شش ماه نخست سال دیده شده است که امیدواریم در قوانین به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای رونق تولید ، استفاده از ظرفیت ها ، تکمیل طرح ها ، حمایت از واحدهایی که در صادرات فعالیت می کنند ، بهبود فضای کسب و کار و شناسایی قوانین مزاحم مطرح شده است.

صالحی نیا با اعلام اینکه کارها به صورت تدریجی انجام می شود ، تصریح کرد: می توان در روند کار ، پیشنهادهای بهتری داد که ما از این پیشنهادها استقبال می کنیم.

برچسب ها: بسته ، دولت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.