مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در دوره متوسطه 95 هزار ساعت کمبود نیروی انسانی داریم که عمدتا در مدارس پسرانه هستند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اسفندیار چهاربند در حاشیه همایش تبیین وضعیت هوشمندسازی مدارس تهران در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه‌ی مهر گفت: از اسفند ماه سال گذشته 28 کارگروه در حوزه سازمان‌دهی و بهسازی نیروی انسانی‌، شاداب‌سازی و بهسازی فضاهای آموزشی، سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان،‌ انتخابات انجمن اولیا و مربیان، فعالیت‌های فوق برنامه ثبت نام مدارس و توسعه پیش‌دبستانی‌ها، ‌برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

وی در ادامه افزود: تقریبا حدود 80 درصد از فعالیت‌هایی که در این کارگروه‌ها پیش‌‌بینی شده محقق گشته و تلاش می‌کنیم تا پایان مرداد ماه همه‌ی فعالیت‌های لازم برای بازگشایی مدارس در حد استانداردهای مطلوب که تضمین‌کننده کیفیت آموزش و پرورش است مهیا شود.

چهاربند در خصوص ساماندهی نیروی انسانی گفت:‌ مرحله اول نقل و انتقالات تمام شده و تعدادی نیروی انسانی هستند که دارای شرایط ویژه هستند که در کمیته‌ی بررسی نقل و انتقالات تا پایان مرداد ماه وضعیت آنان مشخص می‌شود همچنین صدور ابلاغ نیروهای موظف نیز رو به اتمام است و تا دوشنبه آینده تعیین محل خدمت همه‌ی نیروهای موظف انجام می‌شود و در فرست باقی مانده حداکثر تا هفته‌ی اول شهریور کمبود نیروی انسانی را از طریق به کارگیری نیروهای ساعت غیرموظف جبران می‌نماییم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دوره‌ی متوسطه حدود 95 هزار ساعت کمبود نیروی انسانی داریم که عمدتا در مدارس متوسطه‌ی پسرانه است،‌ افزود: در مقطع ابتدایی تلاش می کنیم این مشکل را با انتقال تعدادی از نیروهای دوره‌ی اول متوسطه که به دلیل اجرای پایه‌ی سوم ناشی از استقرار ساختار نظام جدید کلاس نخواهد داشت برطرف نماییم و حدود 450 نیروی انسانی را به پایه‌های پنجم و ششم دوره‌ی ابتدایی منتقل نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص نیروهایی که در آستانه بازنشستگی هستند و تمایل به ادامه‌ی کار دارند گفت: از حدود 2200 نفر نیروی بازنشسته موفق شدیم 170 نفر را به ادامه‌ی خدمت در دوره ابتدایی جلب نماییم وبا این تدابیر اتخاذ شده پیش‌بینی می‌شود در ابتدای مهر مقطع ابتدایی کمبود معلم نداشته باشیم.

وی در خصوص سرانه‌ی مدارس نیز عنوان کرد: پیش‌بینی می شود تا هفته‌ی دوم شهریور ماه مبلغی که به تهران اختصاص داده می شود بین مدارس توزیع گردد.

چهاربند در خصوص تفاهم نامه‌ای که آموزش و پرورش با بیمه‌ی طلایی در خصوص پرداخت بدهی‌های بیمه ایران بابت هزینه‌های فرهنگیان امضا کرده گفت: جزئیات گردش مالی این تفاهم‌نامه در حوزه معاونت توسعه و پشتیبانی است و ما مجری تفاهم‌نامه در حوزه بهداشت و درمان برای معلمان هستیم و در خصوص گردش مالی و توافقاتی که صورت گرفته اطلاعاتی نداریم.

وی در خصوص عرضه‌ی تبلت دانش‌آموزی در بازار نیز تصریح کرد: تبلت دانش‌آموزی موجود در بازار تأیید نمی‌شود و تنها جنبه تبلیغات تجاری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص بدهی آموزش و پرورش بابت اجرای طرح توزیع شیر در مدارس افزود: ما در حال حاضر با حمایتی که دولت از طرح توزیع شیر در مدارس داشته با کارخانجات تسویه حساب کردیم و برای سال آینده نیز منتظرتصویب اعتبارات هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازنشسته ، ابتدایی ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیروی خرید خدمت
۱۱:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
ماها 30000 نفر رو یک دفعه بیکار کردن و انداختن بیرون به کجاشون برخورد که بیان به فکر جوونا باشن بچه هاشون بیکار نیستن براشون بسه گور پدر ملت
Iran (Islamic Republic of)
درمونده
۱۶:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
بابا به قران به پیر به پیغمبر اگه چند تااز ما جوونای بدبختو استخدام کنید به جایی برنمیخوره
بازنشسته های عزیز خدمتشونو کردن دیگه رمقی براشون نمونده که دوباره برگردن
تکلیف این همه دانشجوی بیکار چی میشه ؟
اصلا مگه مجبورید اینقد دانشجو بگیرید که بعدا همه سرخورده شن؟؟؟؟؟
آخرین اخبار