عزت نفس از باور خود توانمندی به معنای داشتن اطمینان به توانایی فکر کردن،‌درک کردن وتصمیم گیری برای خود است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، خود توانمندی و احترام به خود به این معنا است که هر یک از ما می‌توانیم فکر کنیم و اشتباهات خود را اصلاح کنیم و باید بدانیم که می‌توانیم با چالش‌ها و مشکلات زندگی برخورد اندیشمندانه کنیم.

امان قرائی مقدم و آسیب‌شناس،‌در رابطه با عزت نفس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، منظور از احترام به خود این نیست که ما کامل و صد در صد بی‌عیب و نقص هستیم منظور این است که از خود مراقبت کرده و به خود عشق بورزیم و خود را شایسته برای غلبه بر مسائل و مشکلات زندگی بدانیم.

عزت نفس در ما دیگران به شکل‌های متفاوتی ظاهر می‌شود اما به طور کلی عزت نفس را می‌توان در حالت چره‌، رفتار و صحبت و حرکت اشخاص مشاهده کرد، برخورد باز و گشوده با انتقادها راحتی در پذیرش اشتباهات نمونه‌هایی از شکل عزت نفس است.

کلام و حرکات اشخاص دارای عزت نفس از کیفیت راحت برخوردار است به عبارت دیگر طرز کلام و حرکات اشخاص دارای عزت نفس از کیفیت راحت برخوردار است.

همواره بیاندیشیم و فکر کنیم که آیا اعمال و رفتار ما با هدف‌هایمان و امکانات موجودمان همخوانی دارند و در این مسیر حرکت‌ها و رفتار خود را هماهنگ کنیم و در صورت نیاز اصلاح کنیم.

انتهای‌پیام/ 
برچسب ها: عزت نفس ، پرورش ، اطمینان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار