فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه ما موضوع مواد مخدر وسرقت‌های خرد است که 70 تا 80درصد مجموع زندانیان نیز مربوط به این دو جرم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار دكتر "اسماعیل احمدی مقدم" صبح امروز در گفتگوی خبری با خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: خوشبختانه سطح امنیت اجتماعی بسیار مطلوب است و این بدان معنا نیست که نباید بیشتر تلاش کنیم، اما با توجه به ناامن بودن کشورهای همسایه و وجود مواردی چون قاچاق مواد مخدر ،تروریسم بین‌المللی و عدم توان کافی کشورهای پیرامونی در حفظ امنیت مرزها با همکاری سپاه و ارتش سعی کرده‌ایم امنیت را در مرزها برقرار کنیم. 
 
فرمانده نیروی انتظامی افزود: در زمینه افزایش قدرت کشف جرایم جنایی توانمندی خوبی داریم و در این زمینه بالای 95درصد جرایم کشف و مدت زمان کشف این جرایم نیز همواره روبه کاهش است. 
 
وی با اعلام اینکه دغدغه ما موضوع مواد مخدر وسرقت های خرد است گفت: 70 تا 80درصد مجموع زندانیان نیز به این دو جرم در کشور بر می گردد. 
 
فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: با تشکیل قرارگاه پیشگیری از جرم، دستاوردهای خوبی داشته‌ایم وسعی می‌کنیم رشد و پیشرفت جرایم را متوقف و در چهار ماهه نخست امسال کاهش اندکی را نیز تجربه کردیم. 
 
وی با اعلام اینکه باید از ظرفیت دستگاه های مختلف سیاسی و اقتصادی بهره گیری کنیم گفت:استان زنجان از استان های امن کشور بوده ،جرایم جنایی در آن صفر ویا تک رقمی وجرایم خرد نیز با جمعیت بیش از یک میلیون نفر کم و زیر میانگین کشوری است. 
 
احمدی مقدم با اشاره به اینکه با راه اندازی قرارگاه پیشگیری از سرقت در این استان وقوع سرقت ها کاهش وکشف آن 11درصد افزایش داشته است تصریح کرد:با وجود اینکه استان زنجان در مسیر ترانزیت بین المللی قرار دارد، شاهد کاهش تصادفات در سال جاری بودیم. 
 
فرمانده نیروی انتظامی عملکرد استان زنجان را مثبت ارزیابی و بیان داشت :براساس ارزیابی به عمل آمده نمره این استان از 100 ،نمره 86بوده که وضعیت خوبی است. 
 
وی در زمینه قاچاق کالا خاطر نشان کرد: مهمترین ضعف در این زمینه به روز نبودن قانون بود که با تلاش های صورت گرفته، قانون مبارزه با قاچاق نوسازی واقدامات خوبی در زمینه انسداد مرزها،دریابانی ،شناورها ومبارزه با قاچاق صورت گرفته است. 
 
این مقام ارشد انتظامی افزود:مبارزه با قاچاق تنها در زمینه انتظامی خلاصه نمی‌شود چرا که مجموعه دستگاه‌های فرهنگی باید مصرف کالاهای داخلی را ترویج کنند. 
 
وی با تاکید بر اینکه در زمینه موارد اخلاقی نیروی انتظامی از اهرم‌های فرهنگی استفاده کرده، گفت : تلاش ما درجهت عمل به قانون وترویج رفتارهای قانونی است. 
 
فرمانده ناجا در زمینه پیشگیری از وقوع قتل در جامعه نیز افزود: اغلب قتل ها با سلاح سرد بوده و حرکت عمومی جامعه در این زمینه روبه کاهش است و اگر در این زمینه از ابزار های فرهنگی استفاده کنیم مناسب تر خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار