درمیزگرد دانشجویی"دانشجوی مسلمان و جنبش مقاومت فلسطین " که در محل تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، بر اینکه سازو کار سازمان ملل اشتباه است و پیش از مساله غزه درمواردی مانند بحث بوسنی نیز کوتاهی شده است، تاکید شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمد حسین علی‌نیا عضو انجمن اسلامی شهرری در میزگرد"مسلمان و جنبش مقاومت فلسطین" که صبح امروزبرگزار شد،در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اسناد بین المللی، رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهد؟گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی است و دست‌نشانده کشورهای غربی و آمریکا است بنابراین وقتی سازمان ملل در مقر آمریکا قرار داده شده  نباید انتظاری بیش از این داشته باشیم و این کشورها با وجود اعتراض‌های جوامع بین المللی نسبت به کشتار روزانه هزاران نفر از مردم مسلمان فلسطین همچنان از جنایات و فعالیت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

کیوان عاصم دبیر اتحادیه سوم دانشگاه آزاد نیز در این خصوص افزود: ما به نمایندگی از دانشجویان مسلمان و جنبش مقاومت، سکوت بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم سازمان ملل یک سازمان منطبق بر قوانین قرآن و احکام الهی باشد نه با سلیقه بشر،چراکه این سازمان بر اساس اصول سرمایه‌داری و نژادپرستی شکل گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که جنبش عدم تعهد و نهادهای مرتبط چه نقشی می‌توانند داشته باشند؟ افزود: برخی نهادها قدرت اجرایی ندارند و تنها می‌توانند قطعنامه و بیانیه صادر کنند و مردم را از برخی مسائل سیاسی آگاه کنند.اما همه کشورها با اعتراض نسبت به این قضیه می‌توانند حمایت خودشان را از مردم مظلوم و ستم دیده غزه اعلام کنند. اما برخی کشورهای عربی مسلمان‌نما که خود را پشت مشکلات مخفی کرده‌اند و به خاطر منافع خود سکوت کرده‌اند ، عملا از رژیم صهیونیستی و امریکا حمایت می‌کنند.

علی‌نیا نیز در پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد که ریاست آن هم بر عهده ایران است، مجموعه ای از کشورهای متحد است، اما قدرت اجرایی ندارد. جنبش عدم تعهد می تواند جریان سازی و آگاهی بخشی به کشورهای دیگر بدهد که به نظر من مهمترین و پر رنگ‌ترین آن آگاهی بخشی است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد مهمترین خروجی این جنبش این است که مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند. چراکه اگر این وحدت وجود داشت، مصر مانع ارسال کمک های مردمی ایران به غزه نمی‌شد.

 محمد حسین علی‌نیا افزود: برخی از کشورها و گروه‌های سیاسی دنیا سال‌هاست از قضیه فلسطین بهره سیاسی، اقتصادی و نظامی می‌برند  و به خاطر منافع کشور خود حتی از یک بیانیه علیه این جنایات، دریغ کردند و حتی از این جریان سود بردند و  به  این موضوع که در یک کشور زنان و کودکان کشته می‌شوند فکر نمی‌کنند و باید برای این انسان‌ها و این کشورها اظهار تاسف کرد.

کیوان عاصم نیز در این باره گفت: این موضوع  منافعی برای برخی از کشورهای غربی دارد که یکی از این منافع پایداری اسرائیل در خاورمیانه است اما مسلمانان نباید این اجازه را به آنان بدهند و ما باید به عنوان یک دانشجوی مسلمان و یک کشور مسلمان با نیت  حمایت از نوع بشر از هیچ کمکی دریغ نکنیم.

محمد حسین علی‌نیا در خصوص حمایت از نوع بشرخاطرنشان کرد: این یک فرهنگ است و ما باید برای حمایت از نوع بشر تمام تلاشمان را بکنیم و این فرهنگ‌سازی را نیز باید از دوران کودکی به افراد بیاموزیم که نباید هیچ فردی در هیچ جای دنیا مورد ظلم واقع شود و اگر ظلمی بر آنان روا شد وظیفه ما به عنوان یک انسان این است که از آنان حمایت کنیم.

عاصم در خصوص کم کاری برخی از گروه‌ها در حمایت از مردم غزه ،گفت: بیشتر گروه‌های سیاسی و حتی آزادی خواه کشور در حمایت از این موضوع اقدام کردند و عده کمی از این موضوع برای بهره‌بردن سیاسی و یا منافع شخصی بوده است چرا که این یک موضوع بین المللی است و مهم‌تر از همه بحث جان آدم‌ها در میان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، میزگرد ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار