اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عصر امروز از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کردند.

به‌ گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، همزمان با بازدید وزیر راه‌وشهرسازی از این مرکز، رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مرکز کنترل فضای کشور آمدند و از نزدیک با اقدامات تخصصی این مرکز آشنا شدند.

ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها در جریان این بازدید به تشریح بخش‌ها و وظایف این مرکز پرداخت و ضمن ارائه تاریخچه‌یی از عملکرد 13 ساله کنترل فضای کشور اظهار داشت: هم‌اکنون این مرکز با 11 کشور همسایه مبادله ترافیکی دارد و تمامی طرح‌های پروازی ارائه شده به این مرکز به سیستم اتوماسیون داده و تحلیل می‌شود.

وی با اشاره به فعال‌بودن 7 سکتور و امکان افزایش آن تا 9 سکتور افزود: خوشبختانه فضای امن جمهوری اسلامی ایران موجب استقبال شرکت‌های هواپیمایی و درخواست فزاینده کشورهای خارجی برای عبور از این فضا شده، به‌طوری که طی روزهای اخیر تعداد پروازهای عبوری به دو برابر افزایش یافته که البته بحران‌های اخیر در منطقه نیز در این زمینه بی‌اثر نبوده است.

شوشتری خاطرنشان کرد: در حالی که پیش از این معدل پرواز عبوری در 24 ساعت از فضای ایران 490 پرواز بود اما طی روزهای اخیر ما به رقم 866 پرواز دست یافته‌ایم.

شوشتری با اشاره به وجود مناطق ممنوعه در کشورمان اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌هند از مسیرهای کوتاه هوایی برای رفت‌وآمد استفاده کنند. به‌همین دلیل بهتر است مسیرهای هوایی ترانزیت ایران را تسهیل کنیم که در این راستا خوشبختانه شورای امنیت ملی همکاری بسیار عالی با ما داشته است.

شوشتری با اشاره به حضور پنج تیم عملیاتی هر یک متشکل از 56 نفر در این مرکز، از برنامه تجهیز این مرکز و بروز کردن امکانات آن خبر داد.

گفتنی است؛ پس از این بازدید وزیر راه‌وشهرسازی و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مجموعه فجر آشیان(فارسکو) و همچنین از فرودگاه مهرآباد بازدید خواهند کرد و سپس در سازمان هواپیمایی کشوری حضور پیدا می‌کنند.

در این نشست پس از ارائه گزارش توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری وزیر راه‌‌وشهرسازی و همچنین رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

ارائه نظرات توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی بخش پایانی این نشست را تشکیل می‌دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار