به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، مجيد اميني با بيان اينکه براي ساماندهي صدور بليت شناورهاي سفرهاي دريايي، از ابتداي امسال راه اندازي سايت ثبت و صدور بليت الکترونيکي در دستور کار قرار گرفت، افزود: اين اقدام با هدف کاهش مدت زمان انتظار شناورها ، تکميل مراحل پوشش بيمه اي و اطلاعات ايمني مسافران هنگام سفر دريايي انجام گرفته است.
وي با اشاره به اينکه اين طرح براي اولين بار در ميان بنادر کشور در هرمزگان انجام مي شود، تصريح کرد: به منظور کنترل ظرفيت و اطلاعات ورود و خروج شناورها و عوارض بندري و ارائه آمار دقيق تر سفرها ، با همفکري تعاوني شناورداران بندرعباس اين تصميم اجرايي شد.
وي خاطرنشان کرد: اين طرح در اجراي قانون امور بندري و گمرکي مبني بر تهيه فهرست مسافران شناورهاي ورودي و خروجي در بنادر مسافري اجرايي مي شود تا با جمع آوري اطلاعات دقيق، امکان بيمه شدن مسافران در مقابل حوادث غيرمترقبه به شکلي مناسب تر فراهم شود.
مدير اداره بنادر و دريانوردي بندر شهيد باهنر بندرعباس اظهار داشت: هم اکنون مسافران براي سفر به جزاير قشم و هرمز بايد با همراه داشتن کارت ملي يا شناسنامه، اطلاعات خود را در باجه هاي فروش بليت يا سايت www.hamdticket.ir ثبت مي کنند.
بندر شهيد حقاني بندرعباس با بهره مندي از 10 پست اسکله، قابليت پهلوگيري همزمان بيش از 20 شناور مسافري را داراست و هر سال با بزرگترين ناوگان مسافري دريايي کشور پذيراي ميليون ها مسافر است.
انتهای پیام/