عضو هیات رئیسه مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی گفت: شمخانی گزارشی را از شرایط عراق،‌افغانستان و فلسطین به نمایندگان ارائه داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بهروز نعمتی امروز (چهارشنبه 22 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه غیرعلنی با حضور "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی  گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی را درباره شرایط عراق، افغانستان و کشورهای منطقه به نمایندگان ارائه داد که باید از تلاش وی و همکارانشان در شورای عالی امنیت ملی تشکر و قدردانی کرد.
 
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله موضوعات مهمی که در این جلسه به آن پرداخته شد حضور داعش و نفوذ این گروهک تروریستی در کشورهای منطقه بود که متاسفانه حمله این گروهک تروریستی به کردستان عراق اتفاقات نابه نجاری را در این منطقه به وجود آورد و به اعتقاد من این موارد جزو ددمنشانه ترین حوادثی بود که در طول تاریخ اتفاق افتاده است.
 
وی تصریح کرد: موضوع دیگری که در این جلسه به آن توجه شد حمله رژیم صهیونیستی به غزه و جنگ یکماهه علیه مردم مظلوم فلسطین بود و شمخانی در یک گزارش، جمع بندی کاملی از دفاع مردم غزه که ماحصل تلاش های شش روزه و 22 روزه بود را ارائه دادند و تاکید شد که خساراتی که طی این مدت به رژیم صهیونیستی وارد شد بسیار سنگین و غیرقابل جبران است.
 
نعمتی افزود: به رغم اینکه بسیاری از رسانه های غربی به دنبال این بودند که پیروزی مردم غزه را کمرنگ نشان دهند اما خوشبختانه پیروزی از آن ملت فلسطین و مقاومت است و در این جنگ به طور قطع مقاومت و حماس به اهداف خود دست پیدا کرد اما موضوعی که حائز اهمیت است این مورد می‌باشد که رژیم صهیونیستی به رغم همه ادعاهای خود کودکان و زنان را در این جنگ مورد حمله قرار داد البته همین که رژیم صهیونیستی و حامیانش نمی‌گویند که ما در جنگ غزه پیروز شدیم نشان از آن  دارد که شکست سنگینی را متحمل شدند.
 
عضو هیات رئیسه مجلس درباره امنیت مرزهای غربی افزود: خوشبختانه ما از نظر امنیت و دفاع در آمادگی کامل هستیم و هیچ نگرانی وجود ندارد. البته در رابطه با انتخابات افغانستان نیز در این جلسه گفتگوهایی انجام شد و مسائلی که در این کشور اتفاق افتاده است به دور از چشم مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و ما امیدواریم که هر چه سریعتر نتایج قانونی انتخابات  دراین کشور اعلام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار