مهمترین عناوین خبری دانشگاه در هفته‎ای که گذشت

از پافشاری نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر علوم تا اعلام آمادگی دانشجویان برای حضور در غزه

مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‎ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‎ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

 
برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جلوی سیاست‌زدگی دانشگاه را می‌گیرد

دبيركل جمعيت دانشجويان حامي عدالت اسلامي گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی باعث رقابت‌های گفتمانی و فکری شده و خروجی‌های آن جلوی سیاست‌زدگی دانشگاه را می‌گیرد.

 
نمونه جلسه دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود
قائم مقام جمعيت دانشجويان حامي عدالت اسلامي گفت: درصد قابل توجهی از رهبران دنیا زمان خود را برای رسیدگی به لذت‌های دنیایی می‌گذرانند و این در صورتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی زمانی را خاص دانشجویان تعریف کرده و با آنان از نزدیک به گفتگو می‌نشینند.
 

با استیضاح وزیر علوم ریل نظام آموزشی کشور را به مسیر صحیح باز گردانید
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان یکی از بزرگترین تشکل‌های دانشجویی کشور خود را ملزم به مطالبه از نمایندگان ملت و پیگیری برگزاری هرچه سریعتر جلسه استیضاح وزیر علوم میداند.


اعلام آمادگی 313 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران برای اعزام به غزه

روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از اعلام آمادگی 313 دانشجو برای اعزام به غزه خبرداد.

 
نمایندگان همچنان بر استیضاح وزیر علوم پافشاری می‌کنند/فعالیت فتنه‌گران در چارچوب وزارت علوم

عضو کمسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طراحان استیضاح همچنان بر موضع خود برابر وزیر علوم پافشاری می‌کنند، گفت: طی جلساتی که با فرجی‌دانا داشتیم نتایج مطلوبی به دست نیامده و اقدامات موثری از سوی وزیر علوم گزارش نشده است.


برگزاری خیمه "غزه تنهای پیروز" از 18 مرداد ماه
خیمه «غزه تنهای پیروز» از شنبه هجدهم مرداد ماه در پارک دانشجو و با همکاری چندین تشکل دانشجویی و مردمی برگزار می‌شود

دادگاه مهدی هاشمی را به صورت علنی برگزار کنید
در نامه 56 دفتر دانشجگاهی جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به قوه قضاییه مطرح شد: برای اینکه قوه محترم قضاییه از زیر فشار کانون‌های قدرت و ثروت خارج شود به نظر بهترین حرکت این است که قوه قضاییه مردم را از خود بداند و دادگاه فرد مذکور را به صورت علنی و پیش چشم مردم برگزار کند

سکوت در قبال نسل‌‌کشی غزه داعیه حقوق بشر سازمان‌های بین‌المللی را نقض کرد
دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: سکوت سازمان‌های حقوق بشری مقابل نسل‌کشی در غزه ادعای آنان در مورد حقوق بشر را نقض کرد و نشان داد که دولت‌های خاص هستند که برای سازمان‌ها ملل تصمیم‌ می‌گیرند.

 جنایات وحشیانه صهیونیست در نشست ایران با1+5 به صورت علنی بیان شود
رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور گفت: باید در نشست‌ها و جلسات ایران با 1+5 به صورت علنی نقطه نظرهای خود در رابطه با اسرائیل و آمریکا و جنایت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد را بیان کنیم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طرح "معراج اندیشه" را برگزار می‌کند
مسئول واحد آموزش جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از برگزاری طرح "معراج اندیشه" به منظور تقویت مطالعات دینی و سیاسی دانشجویان در کنار کار علمی آنان خبرداد.

استیضاح وزیر علوم جهت جلوگیری از بروز انحرافات است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استیضاح توسط مجلس شورای اسلامی یک اقدام قانونی و مناسب از سوی مجلس است که برای در مسیر نگاه داشتن کابینه و وزیران آن و جلوگیری از بروز انحرافات احتمالی انجام می‌شود.

برخی دشمنان به دنبال دزدیدن مال و ضربه اقتصادی هستند/در طول تاریخ هیچ‌گاه مانند امروز دین مردم و ارزشها در خطر نبوده است

رئیس موسسه آموشی و پژوهشی امام خمنینی (ره) گفت: بی تردید مطالعات دینی باید در رأس برنامه‌های جوانان قرار گیرد اما از حوزه فرهنگ نیز نباید غافل شد و ضرورت دارد تا کسانی که امکانات مطالعه و تحصیل برایشان فراهم است برای رفع نیازهای فرهنگی جامعه تلاش کنند.


راه حل مشکل فلسطین وحدت امت اسلام است

سفیر فلسطین در تهران با یادآوری این که راه حل مشکل فلسطین و آزادی قدس شریف وحدت جهان اسلام است، گفت: مواضع کشورهای اسلامی نسبت به بحران غزه در حد انتظار نیست.


خیمه «غزه، تنهای پیروز» امشب میزبان علی مطهری و سعدالله زارعی است
خیمه‌ «غزه، تنهای پیروز» با شعار «قلب مردم ایران برای غزه می‌تپد» و با هدف حمایت از مردم غزه 18 تا 24 مرداد از ساعت 17 تا 22 در پارک دانشجو برگزار می‌شود.


باید با تمام توان از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: کشورهای مسلمان باید در مقابل این قانون شکنی، اقدام فجیح انسانی صهیونیستی و سکوت سازمان‌های بین‌المللی کاملا ایستادگی کنند، همانطور که در اعتقادات و باورهای دینی ما است.



نباید نسبت به قضیه فلسطین بی‌تفاوت باشیم
قائم مقام معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: رژیم صهیونیست با استفاده از پشتیبانی و امکانات مالی بین‌المللی، مردم غزه را تحت فشار می‌گذارد بنابراین تمام ملت‌های مسلمان و انقلابی نیز باید در مقابل این فجایع با یکدیگر متحد با شند.



اعضای جدید شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مشخص شدند
انتخابات اعضای جدید شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور برگزار شد.

برخی تلاش دارند مجلس خبرگان را حزبی کنند

کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری با حضور در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه مازندران در حال برگزاری است به سخنرانی پرداخت.

تقدیر بسیج دانشجویی از ورزشکاران محجبه المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی (ره) گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی با هدف ارج نهادن به مقام والای بانوان و تعظیم این واجب الهی از بانوان محجبه ی شرکت کننده در المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور تقدیر به عمل آورد.


میزگرد دانشجویی "دانشجویان مسلمان و جنبش مقاومت فلسطین" برگزار می‌شود
میزگرد دانشجویی با موضوع «دانشجویان مسلمان و جنبش مقاومت فلسطین» چهارشنبه با حضور دبیرکل اتحادیه سوم دانشگاه آزاد، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد شهرری و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.


ضرورت تقویت اخلاق متین و عقاید محکم در بین دانشجویان
حجت‌الاسلام سیدقاسم هاشم‌پور گفت: یکی از مهمترین برنامه های بسیج و بویژه بسیج دانشجویی برگزاری دوره آموزشی خط امام است که هدف آن تقویت اخلاق متین و عقاید مستحکم در بین دانشجویان است


به اروهای جهادی نگاهی عمیق داشته باشیم/در کار جهادی باید مدیریت معنوی هم مد نظر باشد
معاونت هماهنگ کننده سازمان بسیج دانشجویی در مراسم رونمایی از کتاب سفیران کاروتلاش در جمع جهادگران گفت: مدیریت معنوی اردوها یکی دیگر از اقداماتی است که برای کیفی‌سازی فعالیت‌‌های جهادی انجام گرفته است. در این قسمت باید تبیین شود که مومن جهادی کیست و اخلاق و زندگی جهادی چگونه است؟ که البته این مسایل هنوز به خوبی تبیین نشده‌اند. اقدام دیگری که در این زمینه باید انجام شود استفاده از افراد با تجربه و متخصص است

رویکردهای سیاسی نباید در حمایت از مظلومان غزه تاثیرگذار باشد
قائم مقام جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران گفت: برخوردهای سیاسی احزاب و منافع کوتاه مدت سیاسی نباید در حمایت از مظلومان غزه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار