واشنگتن‌پست:

سیاست اوباما درخصوص ایران اشتباه است/ ایران دستاورد‌های زیادی داشته است

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در مطلبی سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را نادرست توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه "واشنگتن‌پست" روز سه‌شنبه در مطلبی به قلم "جنیفر رابین" سیاست‌های "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را "فاجعه‌بار" توصیف کرده است.

نویسنده این مطلب با اشاره به تلاش "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا برای فاصله گرفتن از سیاست‌های اوباما، نوشته است که وی نیز همراه با اوباما در آنچه که اکنون آمریکا با آن روبروست، مقصر است.

در این یاداشت امده است: "ببیند که نظام ایران از زمانی که اوباما روی کار آمده، چه چیزهایی به دست آورده است. آن‌ها با متقاعد کردن تیم اوباما-کلینتون به اینکه "تعامل" ایده خوبی است، سال‌ها تحریم‌ها را در پایین‌ترین میزان نگه داشتند."

نویسنده این مطلب ضمن آوردن اتهاماتی علیه ایران و بیان اینکه "تهران اکنون از هر زمان به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای نزدیک‌تر است"، نوشته است: "نظام ایران...دولت (آمریکا) را به سمتی برد که هم تاریخ انقضا (در توافق هسته‌ای) را بپذیرد و هم در توافق موقت به حق ایران برای غنی‌سازی اشاره کند."

بر اساس توافق موقتی میان ایران و گروه 1+5، ایران می‌تواند در توافق نهایی یک برنامه غنی‌سازی داشته باشد. میزان این غنی‌سازی بر اساس نیازهای عملی و توافق همه طرف‌ها تعیین می‌شود. همچنین توافق نهایی باید دوره‌ای داشته باشد و پس از آن برنامه هسته‌ای ایران مانند اعضای عادی و بدون محدودیت‌های بیشتر، ادامه می‌یابد، که به این شرط "تاریخ انقضا" توافق گفته می‌شود.

در انتها نویسنده افزوده، بدیهی است کلینتون اعتقادات مشخصی ندارد. وی حتی اعتقاد ندارد که باید راه خود را از رئیس جمهور تفکیک و تظاهر کند که حمایتش از وی در گذشته اشتباه بوده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار