وزیر امور اقتصاد و دارایی:

تعداد حذف شدگان از یارانه در حال حاضر 200 هزار نفر است

طیب نیا: دولت از 17 شهریور و بعد از آن با برنامه 100 روزه و بسیاری از برنامه های دیگر به مقابله با رکود اقدام کرده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی طیب نیا وزیر اموراقتصادی و دارایی امروز در نشست تخصصی اقتصاد کلان در همایش سیاستهای اقتصادی خروج از رکود در خصوص بسته اقتصادی خروج از رکود گفت:در تبیین این سند سعی شده از افکار کارشناسان و صاحب نظران استفاده شود و امیدواریم بتوانیم با هم اندیشی نقاط ضعف را به خوبی شناسایی کنیم و در جهت تکمیل شند حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: این بسته،بسته نیست بلکه بازه است زیرا سیاست های اتخاذ شده محدود نیست و امکان تکمیل و اصلاح این بسته در آینده وجود دارد.این سند، سندی توسعه ای یا اصلاحی نیست بلکه مجموعه ای از سیاست های لازم برای خروج از رکود است.

طیب نیا در ادامه در ادامه در خصوص عمرکوتاه بسته خروج از رکود گفت : این بسته یک برنامه کوتاه مدت و پیش نیازی برای برنامه ششم توسعه است و این بسته فقط یکسری اقدامات و راهبردهای کوتاه مدت برای خروج از رکود است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه گفت : دولت از 17 شهریور و بعد از آن با برنامه 100 روزه و بسیاری از برنامه های دیگر به مقابله با رکود اقدام کرده است  اما از امروز به صورت جدیتر نسبت به این قضیه اقدام خواهیم کرد تا دستاوردهای دولت در خصوص مقابله با تورم مخدوش نشود و هدر نرود.

وی در ادامه در خصوص کاهش دوباره نرخ سود بانکی اظهار داشت: دولت در یک مرحله نرخ سود بانکی را به حداکثر 22 درصد محدود کرده اما تصمیم دوباره برای کاهش نرخ سود بانکی دارد و شورای پول و اعتبار در حال تصمیم گیری در این خصوص است.

طیب نیا در پایان در خصوص حذف یارانه پردرآمدها اذعان داشت:با حضور نمایندگان مرتبط اعم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز آمار ایران،سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت اقتصاد و امور دارایی جلساتی را تشکیل داده ایم تا به صورت مستمر به بررسی این موضوع بپردازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پرداخت یارانه یکسان اصلا کار عقلانی و عادلانه ای نیست، افزود: سعی شده در این خصوص عاقلانه عمل شود و سیستم های آماری پیشرفته ای داریم و پیگشری های زیادی هم در این خصوص صورت گرفته و به طور قطع به دنبال حذف یارانه پردرآمدها هستیم.

طیب نیا در خصوص تعداد افرادی که احتمال حذف آنان وجود دارد گفت: اگر بخواهیم به صورت قطع و بدون خطا حذف اعلام کنیم حدود 200هزار نفر قابل حذف از دریافت یارانه هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سود ، بانک ، نرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار